1 433 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Stänga av värmen i källaren - stänga av helt?
Bor i betonghus. Vi har en källare som vi i princip inte använder, mer än att gå ner och hämta något ibland. Pga elpriserna i Skåne är det onödigt att värma upp den tänker jag, så jag hade gärna stängt av värmen helt. Däremot vill jag ju ta hand om huset och inte få något problem med fukt eller annat.
Så frågan är om man bör stänga av elementen ner till frostskydd för att spara el? Eller ska man ha igång dem på 1an för att källaren behöver viss värme?
Så frågan är om man bör stänga av elementen ner till frostskydd för att spara el? Eller ska man ha igång dem på 1an för att källaren behöver viss värme?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
En avfuktare kanske vore bra.
Protte
Protte
Hej P.P peter.linkan skrev:Bor i betonghus. Vi har en källare som vi i princip inte använder, mer än att gå ner och hämta något ibland. Pga elpriserna i Skåne är det onödigt att värma upp den tänker jag, så jag hade gärna stängt av värmen helt. Däremot vill jag ju ta hand om huset och inte få något problem med fukt eller annat.
Hej P.P peter.linkan skrev:Bor i betonghus. Vi har en källare som vi i princip inte använder, mer än att gå ner och hämta något ibland. Pga elpriserna i Skåne är det onödigt att värma upp den tänker jag, så jag hade gärna stängt av värmen helt. Däremot vill jag ju ta hand om huset och inte få något problem med fukt eller annat.
Hur löste du det? Nyfiken här. Tänker ungefär så, gällande el-priserna. Hälsningar!
Klicka här för att svara