Medlem
· Stockholm
· 53 inlägg
J Juju121 skrev:Vet inte. Vet bara att när elen är som dyrast så använder vi som mest här
Är det elpriset som är det dyraste i sammanhanget? Har du effekttaxa så kanske det är den dyraste delen om du använder mycket el samtidigt? I så fall skulle jag behålla luftluft på samma värme som förut och köra diskmaskinen och tvättmaskinen nattetid.J Juju121 skrev:
Jag har justerat min 16år gamla LLVP varje kvart senaste 3 åren. Den lever ännu. Aldrig servad bara rengjord av mig (knappt av tidigare ägare).
Min förbrukning är inte som högst när det är dyrt
Automatiserad LLVP styrning som kräver 1200kr hårdvara från vanliga svenska webshoppar: https://github.com/sander-visser/py-playground/blob/main/sensibo_optimizer.py
Min förbrukning är inte som högst när det är dyrt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Automatiserad LLVP styrning som kräver 1200kr hårdvara från vanliga svenska webshoppar: https://github.com/sander-visser/py-playground/blob/main/sensibo_optimizer.py
Då ska ni ju inte ha timspot. Det är ju bara vettigt om ni kan flytta lasterna och tjäna på det.J Juju121 skrev:
En LLVP är ju en ganska liten effekt egentligen och kommer ge sämre komfort ganska direkt och kan med fördel ställas ner när ingen är i rummen och sen ha högre när man är där.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 032 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 032 inlägg
Det räcker att ha något litet jämnare förbrukning än genomsnittskunden för att tjäna på spotpris. Det är en missuppfattning att man aktivt måste flytta förbrukning, även om man naturligtvis kan tjäna mer på att göra det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta ut Nibe Fighter 410p - stänga av fläktar och kompressor
Värmepumpar -
Stänga av vatten till radiatorer Nibe EVC 240
Värme allmänt -
Fråga angående Nibe frånluftsvärmepump f730 & luftvärmepump
Värmepumpar -
Stänga Elpatron Nibe 310P fighter
Värme allmänt -
Behöver stänga av inkommande vatten till beredaren Nibe ES, det har uppstått läckage invändigt. Någon som vet? Huvudkranen in i huset stängd.
Vatten & Avlopp