Hej,
Hur stänger jag av vattnet till mitt element, med dessa kopplingar?
Element går ej att lufta på vanligt vis då nippeln är runddragen av tidigare husägare, så behöver skruva ur själva ventilen.
Tacksam för tips!
Hare gött
Hur stänger jag av vattnet till mitt element, med dessa kopplingar?
Element går ej att lufta på vanligt vis då nippeln är runddragen av tidigare husägare, så behöver skruva ur själva ventilen.
Tacksam för tips!
Hare gött
Ett fulknep för att lufta ett element som inte går att lufta normalt är att stänga termostatvredet och släppa lite på muttern direkt ovanför termostatventilen så luften kan smita ut och sen dra åt. Ja det blir lite blött så det får man vara förberedd på men man får bort det mesta av luften och det brukar få igång elementet.
Intressant. Alltså under den gröna ?Demmpa skrev:
Fiffigt! Här?Rickard. skrev:
Ett fulknep för att lufta ett element som inte går att lufta normalt är att stänga termostatvredet och släppa lite på muttern direkt ovanför termostatventilen så luften kan smita ut och sen dra åt. Ja det blir lite blött så det får man vara förberedd på men man får bort det mesta av luften och det brukar få igång elementet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Aqara Valve Contol: Stänga av inkommande vatten
Vatten & Avlopp -
Stänga av inkommande vatten köksblandare
Kök -
Stänga av inkommande vatten, bergvärme
Vatten & Avlopp -
Behöver stänga av inkommande vatten till beredaren Nibe ES, det har uppstått läckage invändigt. Någon som vet? Huvudkranen in i huset stängd.
Vatten & Avlopp -
Stänga av inkommande vatten
Vatten & Avlopp