Är det lockpanel så kapa locken på lämplig höjd (AMA säger 250mm) snett uppåt innåt. Kapa så pass djupt så att det blir ett spår i undre brädan med. Ta bort de kapade locken. fixa en plåt med en knäck i överkant som passar i spåret och sätt plåten mot väggen. Skruva och täta och måla ändträet.
Är det inte lockpanel så är det bara att göra ett spår och fortsätta som i exemplet. Snyggt och tätt. Vill man inte ha det så blaffigt kan man sänka höjden från 250 till vad man tycker är snyggt, kanske 100. Jag är ganska säker på att det blir tätt i alla fall.