Jag har en anläggning enligt bilder. Går det att få till ett ståndrör till denna? Jag fyller på luft när jag märker att pumpen går ofta, men jag tycker det är svårt att veta hur mycket vatten jag ska tappa ur. Tömmer jag för mycket spottar och fräser det med rostvatten i kranarna.
Är det standardkomponenter till detta?

/Höghus

Gammal hydrofor med tryckmätare och kablar, står i ett förrådsutrymme, del av diskussion om vatteninstallationer och underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hydrofor med rostig yta och anslutningar, inkluderar en etikett med teknisk data från Necks verkstäder Nossebro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metalltank med gängad ventil och ansluten vit slang, ev. del av ett tryckkärl i vattenanläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryckmätare monterad på en tank med rost och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Rostig trycktank med ansluten slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det passar med standard 1A till den. Varför har du manometer med signalkontakter på den? Byter du så kommer manometern med i delen på sidan så luftnippeln kan sättas upptill.
 
GK100 GK100 skrev:
Ja det passar med standard 1A till den. Varför har du manometer med signalkontakter på den? Byter du så kommer manometern med i delen på sidan så luftnippeln kan sättas upptill.
Tryckbrytarna används inte i manometern.
Jag antar att 1A inte syftar på något som finns? Jag måste erkänna att jag letade efter ett sådant. 😁
1000 kr verkar lösa mina problem. Sedan har jag lärt mig att VVS-jobb går aldrig precis som jag tänkt mig...

/Höghus
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Tryckbrytarna används inte i manometern.
Jag antar att 1A inte syftar på något som finns? Jag måste erkänna att jag letade efter ett sådant. 😁
1000 kr verkar lösa mina problem. Sedan har jag lärt mig att VVS-jobb går aldrig precis som jag tänkt mig...

/Höghus
Med 1A menade jag ett helt vanligt "vattensståndställ" som du verkar hittat med tanke på priset.
 
  • Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
Du behöver ett sånt här kit (eftersom den övre anslutningen inte är komplett).
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.