Hejsan!
Köpt en ny hydroforpump som jag vill ansluta, har en anslutningslang på 1 ” och vill ansluta den till vattenledningen som jag antar är 3/4.
Men vilken övergång skall användas? Bussning med 1”3/4?
Tacksam för hjälp med idéer för enklaste installation.
Valde att köpa till en anslutningslang för enklare installation en att behöva fixa ny rörbit då det är lite utrymmesbrist på höjden.
Jämnt emot befintliga pumpen och den nya.
Köpt en ny hydroforpump som jag vill ansluta, har en anslutningslang på 1 ” och vill ansluta den till vattenledningen som jag antar är 3/4.
Men vilken övergång skall användas? Bussning med 1”3/4?
Tacksam för hjälp med idéer för enklaste installation.
Valde att köpa till en anslutningslang för enklare installation en att behöva fixa ny rörbit då det är lite utrymmesbrist på höjden.
Jämnt emot befintliga pumpen och den nya.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 420 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 420 inlägg
Kopparör mäts inte i tum utan mm så det är väl kanske 22mm?
En rak klämringsövergång bör väl lösa det om jag förstår rätt, 22xR25 skulle den heta om det nu är 22mm rör men det får du mäta.
Du bör nog tänka på att klamra eller på annat sätt stödja kopparröret nära där du ansluter slangen.
En rak klämringsövergång bör väl lösa det om jag förstår rätt, 22xR25 skulle den heta om det nu är 22mm rör men det får du mäta.
Du bör nog tänka på att klamra eller på annat sätt stödja kopparröret nära där du ansluter slangen.
Tack för svaret! Klurade ut det efter ett tag, när jag läste igenom alla olika kopplingar. Nu gör pumpen sitt jobbRickard. skrev:
Klicka här för att svara