Har jag fattat detta rätt? Börjar uppifrån och gå ner. Lättare kanske att läsa nerifrån först;

* Parkett/laminatgolv
* Dämpmaterial
* Golvspånskiva 22mm
* Vattenburen golvvärme
* Plåtar som sprider värmen
* Glespanel
* 195mm isolering mellan golvbjälkar cc 60
* Asfaboard

Var i detta virrvarr skall jag ha fuktspärren?

Om jag ska avsluta med golvgips och överst klinkers, ska jag ha fuktspärr då oxå?

Fuktspärren ska ligga på marken ovanpå gruset. Den ska sluta tätt mot grundbalkarna.
Tartan

Jag måste göra en rättelse. Golvbjälklagret hänger lixom i luften och under den finns torpargrund. Uterum för tillfället.

Calle D skrev:
Har jag fattat detta rätt? Börjar uppifrån och gå ner. Lättare kanske att läsa nerifrån först;

* Parkett/laminatgolv
* Dämpmaterial
* Golvspånskiva 22mm
* Vattenburen golvvärme
* Plåtar som sprider värmen
* Glespanel
* 195mm isolering mellan golvbjälkar cc 60
* Asfaboard

Var i detta virrvarr skall jag ha fuktspärren?

Om jag ska avsluta med golvgips och överst klinkers, ska jag ha fuktspärr då oxå?
Ska du verkligen ha 22mm golvspån ovanpå värmeslingorna - kommer den inte isolera/hindra värmen att spridas upp?

P
Jag tycker också att det känns lite kaka-på-kaka med både råspont och golvspån. Varför inte lägga slangen i spårade golvspånskivor istället? Plåtarna trycker du ner i dessa och sedan i med slangen.
Du skall nog även ha en plastfolie under stegljudsisoleringen/på spånet. Detta brukar vara ett krav från tillverkaren av parketten när man har golvvärme.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.