1 486 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Stämmer denna golvkonstruktionen?
Har jag fattat detta rätt? Börjar uppifrån och gå ner. Lättare kanske att läsa nerifrån först;
* Parkett/laminatgolv
* Dämpmaterial
* Golvspånskiva 22mm
* Vattenburen golvvärme
* Plåtar som sprider värmen
* Glespanel
* 195mm isolering mellan golvbjälkar cc 60
* Asfaboard
Var i detta virrvarr skall jag ha fuktspärren?
Om jag ska avsluta med golvgips och överst klinkers, ska jag ha fuktspärr då oxå?
* Parkett/laminatgolv
* Dämpmaterial
* Golvspånskiva 22mm
* Vattenburen golvvärme
* Glespanel
* Asfaboard
Om jag ska avsluta med golvgips och överst klinkers, ska jag ha fuktspärr då oxå?
Ska du verkligen ha 22mm golvspån ovanpå värmeslingorna - kommer den inte isolera/hindra värmen att spridas upp?Calle D skrev:Har jag fattat detta rätt? Börjar uppifrån och gå ner. Lättare kanske att läsa nerifrån först;
* Parkett/laminatgolv
* Dämpmaterial
* Golvspånskiva 22mm
* Vattenburen golvvärme
* Glespanel
* Asfaboard
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Jag tycker också att det känns lite kaka-på-kaka med både råspont och golvspån. Varför inte lägga slangen i spårade golvspånskivor istället? Plåtarna trycker du ner i dessa och sedan i med slangen.
Du skall nog även ha en plastfolie under stegljudsisoleringen/på spånet. Detta brukar vara ett krav från tillverkaren av parketten när man har golvvärme.
Du skall nog även ha en plastfolie under stegljudsisoleringen/på spånet. Detta brukar vara ett krav från tillverkaren av parketten när man har golvvärme.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden