2 735 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Stambyten?
Vi håller på att titta på hus och vill helst ha ett äldre hus, så nu har vi funderat på hur det funkar med stambyte? Alla lägenhetsinnehavare har väl hört/upplevt skräckhistorier vg stambyten, men jag har aldrig hört nån nämna stambyten på villor. De slits ju inte alls lika mycket i ett enfamiljshus, men nån gång måste de ju ändå bytas.
Nån som vet hur ofta man kan räkna med att det behövs? Och hur djupt/långt måste man gå egentligen, jag menar avloppen går ju ända till det kommunala nätet? ???
Nån som vet hur ofta man kan räkna med att det behövs? Och hur djupt/långt måste man gå egentligen, jag menar avloppen går ju ända till det kommunala nätet? ???
Det är ditt ansvar ut till tomtgränsen...
När det gäller stammarna sa en byggare att han ansåg att de delar av stammen som ligger i marken kommer hålla så länge jag lever, dvs. 50år till, eller nåt.
Däremot det ovanför bytes vid badrumsrenovering, om inte tidigare ;D
Det skulle isåfall bli 100år på stammarna i marken.
Optimistiskt eller?
Däremot det ovanför bytes vid badrumsrenovering, om inte tidigare ;D
Det skulle isåfall bli 100år på stammarna i marken.
Optimistiskt eller?
Mina stammar i marken höll i "exakt" 50 år så 100 år är nog väl optimistiskt :-[
Klicka här för att svara