4 505 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Stambyte - rören kommer vi åt genom krypgrunden
Hej!
Då vi blev rekommenderade stambyte av byggaren undrar vi vad det kan kosta?
Mellan tumme o pekfinger.
Enligt byggaren var det ”bra” att det var tillgängligt genom att gå ner i krypgrunden.
Någon som gjort ett stambyte på senare tid via krypgrunden, tack så länge.
Då vi blev rekommenderade stambyte av byggaren undrar vi vad det kan kosta?
Mellan tumme o pekfinger.
Enligt byggaren var det ”bra” att det var tillgängligt genom att gå ner i krypgrunden.
Någon som gjort ett stambyte på senare tid via krypgrunden, tack så länge.
Om det nu är någon som vill gissa sig en siffra så vill dom nog ha lite mer information. Är badrum på första eller andra plan. Är det badrumsrenovering med allt som det innebär med olika moment....etc. Jag vill då inte gissa....
Jag glömde tillägga att det är ett enplanshus på 105 kvm, vi kommer att total renovera badrum/wc samt kök.
Det är gamla gjutjärnsrör och vid besiktningen så hittade besiktningsmannen sprickor i ett av avloppsrören i krypgrunden som behövdes lagas omgående men det läckte inte in till självaste krypgrunden. Huset är byggt 1966.
obs att jag undrar vad självaste stambytet kostar som sagt badrum/wc och kök kommer vi behöva renovera i vilket fall som helst.
Det är gamla gjutjärnsrör och vid besiktningen så hittade besiktningsmannen sprickor i ett av avloppsrören i krypgrunden som behövdes lagas omgående men det läckte inte in till självaste krypgrunden. Huset är byggt 1966.
obs att jag undrar vad självaste stambytet kostar som sagt badrum/wc och kök kommer vi behöva renovera i vilket fall som helst.
Klicka här för att svara