Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har bara byggt ett av spånskivor, utan några särskilda ambitioner förutom att öka förrådsutrymmet. Det röda stativet GTA? nånting är dock väldigt bra, och man kan lägga saker på tvärstagen mellan bordets ben. Ska man däremot ha hjul på blir det väl lite svårare med det stativet.
Jag byggde en plywoodlåda på hjul. Förvarade verktygsväskor i lådan samt förberedde för en utdragbar låda där jag skulle förvara sågklingor. Dock blev det ingen sådan låda då jag byggde in min spånsugsanordning i det utrymmet. Mer info här.
Hmm, insåg precis att där bara är ett halvt foto på underredet i artikeln. Ska se om jag kan rota fram något foto på hela underredet i stället.
Tredje gången gillt, hittade en bild;

Hmm, insåg precis att där bara är ett halvt foto på underredet i artikeln. Ska se om jag kan rota fram något foto på hela underredet i stället.
Tredje gången gillt, hittade en bild;

Redigerat:
Grattis till ett bra köp. Jag har varit mycket nöjd med min såg.
Jag kan dock rekommendera att gör någon form av uttag för spånsugen i klingskyddet. Jag gjorde ungefär som phl har gjort på bilden, fast jag böjde till ett 50 mm avloppsrör med värme och satte uppåt i stället. Det gör en stor skillnad, även om det inte blir perfekt. Jag tycker att om du nu ska bygga ett underrede se till att få till någon form av utmatningsbord. Bordet känns ofta litet. Det finns gängade hål i bordet som säkert går att använda. Såg också att om kunde köpa till en digital mätskala till anhållet.

Jag kan dock rekommendera att gör någon form av uttag för spånsugen i klingskyddet. Jag gjorde ungefär som phl har gjort på bilden, fast jag böjde till ett 50 mm avloppsrör med värme och satte uppåt i stället. Det gör en stor skillnad, även om det inte blir perfekt. Jag tycker att om du nu ska bygga ett underrede se till att få till någon form av utmatningsbord. Bordet känns ofta litet. Det finns gängade hål i bordet som säkert går att använda. Såg också att om kunde köpa till en digital mätskala till anhållet.

Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Du känner väl till att du utan kostnad kan förlänga garantitiden till 3 år om du registrerar dig på http://www.bosch-professional.com/se/sv/service/garanti/garanti.html
Var får man tag på den digitala mätskalan?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Finns inte så mycket tillbehör till själva sågen. Hade i stället investerat lite tid i följande:
- Automatsäkring som motorskydd på motorn
- Utsug i klingskyddet
- Zero-clearace insert runt klingan (original är farligt om man sågar småsaker på sågen)
Kom på två bra tillbehör:
- Klingor (kommer långt med en bra 40T + en riktigt aggresiv klyvklinga)
- Bevelbox eller motsvarande vinkelmätare för klingan.
- Automatsäkring som motorskydd på motorn
- Utsug i klingskyddet
- Zero-clearace insert runt klingan (original är farligt om man sågar småsaker på sågen)
Kom på två bra tillbehör:
- Klingor (kommer långt med en bra 40T + en riktigt aggresiv klyvklinga)
- Bevelbox eller motsvarande vinkelmätare för klingan.
Produkter som diskuteras: "vinkelmätare"
Vinkelmätare Starrett
Ger dig geringsvinkeln
1 424 kr inkl moms
Läs mer
