Jag håller på att bygga om en farstukvist till hall så att det blir en del av huset.
Golvet kommer att bli: golvspån, flytspackel ca 15mm för elektrisk golvvärme, fix och klinkers.

Min fundering är om jag ska lägga golvspånet ända ut i ytterkant på bjälklaget och ställa dörrkarmen på spånet?
Och sen använda typ Essves nivåskruvar för att få upp karmen i lagom nivå för att kompensera flytspackel och klinkers.

Alternativt bygga ytterväggen först. Sen lägga golvspånet mot syllen och justera höjden på syllen så det stämmer med den färdiga golvhöjden.

Öppen dörr till en träfarstukvist med träplankor och räcken, som leder till en grön trädgård med ett litet hus och växthus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen dörr mot farstukvist, skuggor, barnskor på dörrmatta, trägolv utomhus, oskyddade väggar, diskuteras att bygga om till hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T
Jag skulle gått på alternativ två. Skulle inte vilja ha spånskiva ut mot väder och fukt även om det kommer skydd utanför så är virke bättre än spånskiva.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jag skulle gått på alternativ två. Skulle inte vilja ha spånskiva ut mot väder och fukt även om det kommer skydd utanför så är virke bättre än spånskiva.
Så tänker jag med. I och med att golvet kommer bygga ca 50mm (22mm spån, 15mm flytspackel, 4mm fix, Xmm klinkers) så blir det ju inga problem med en 45mm syll under dörren.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.