Hej,
Jag har vridit och vänt på det här i en månad men kommer inte fram till hur jag ska göra.
Har satt upp plintar för staket men marken lutar lite, inte mycket, kanske 20-30 cm på 20m.
Vägen utanför lutar desto mer. Vad är snyggast? Att till höger börja med 120cm, samma höjd som en stenpelare och sedan gradvis sänka det så det är helt rakt. Eller sätta upp en 120cm stolpe längst ut på båda sidorna och bygga så det är samma höjd hela vägen?
Tacksam för svar
Jag har vridit och vänt på det här i en månad men kommer inte fram till hur jag ska göra.
Har satt upp plintar för staket men marken lutar lite, inte mycket, kanske 20-30 cm på 20m.
Vägen utanför lutar desto mer. Vad är snyggast? Att till höger börja med 120cm, samma höjd som en stenpelare och sedan gradvis sänka det så det är helt rakt. Eller sätta upp en 120cm stolpe längst ut på båda sidorna och bygga så det är samma höjd hela vägen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar
Vilken typ av staket har du tänkt sätta?
Med stående ribbor eller liggande plank?
Ett staket projekt jag gjort med 2 st liggande 34x145 där åxå marken sluttade väldigt olika mellan dom olika fastigheterna så blev det en terassering upp eller ner så snart en stolpe blev 75 mm för låg eller hög mot den första stolpen som alltid var 900 mm hög, dvs en höjning el sänkning motsvarande en halv planka..
(Var totalt 21 fastigheter längs en gata med stor nivå skillnad)
Med stående ribbor eller liggande plank?
Ett staket projekt jag gjort med 2 st liggande 34x145 där åxå marken sluttade väldigt olika mellan dom olika fastigheterna så blev det en terassering upp eller ner så snart en stolpe blev 75 mm för låg eller hög mot den första stolpen som alltid var 900 mm hög, dvs en höjning el sänkning motsvarande en halv planka..
(Var totalt 21 fastigheter längs en gata med stor nivå skillnad)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir ett tätt plank på ca 120cm. Låter som att vägen framåt är samma höjd och kapa med sänksåg uppe och nere för att få en jämn kant.
Klicka här för att svara