6 486 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Staket - betong eller jordankare
Jag har som vår/sommar-projekt att få upp ett staket längs 2 sidor av tomten (ca 70 m). P.g.a. tidsbrist blir det antagligen någon typ av färdiga sektioner (även om de flesta verkar vara av skräpkvalitet
)
Vad är att föredra vad det gäller att fästa stolparna; jordankare, färdiga betongplintar eller gjuta själv? Jordankare känns ju som det enklaste men man vill ju inte att de börjar röra på sig efter något år... Stabilitet/tidsåtgång att få upp/pris är tre viktiga faktorer i detta val...
Sen om någon har något tips på var (med leverans eller i Sthlm-området) man kan köpa sektionsstaket av hyfsad kvalitet skulle jag bli mycket glad!
Vad är att föredra vad det gäller att fästa stolparna; jordankare, färdiga betongplintar eller gjuta själv? Jordankare känns ju som det enklaste men man vill ju inte att de börjar röra på sig efter något år... Stabilitet/tidsåtgång att få upp/pris är tre viktiga faktorer i detta val...
Sen om någon har något tips på var (med leverans eller i Sthlm-området) man kan köpa sektionsstaket av hyfsad kvalitet skulle jag bli mycket glad!
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
436 kr inkl moms
399 kr
Läs mer
Klicka här för att svara