Hur noga är det att städa på plasten ifall man missar lite? och hur noga är det att plasten är hel jag menar man har ju gått rätt mycket på den när man lagt bjälklaget och skuttat omkring! Tycker att tejpen i skarverna är precis oduglig! (åldersbeständigtejp)
Går det itne limma skarverna?

Visst går det att limma. Med en icke härdande massa. Tex utefog. Men köp inte den på ByggMax. Den härdar!

Och detta är inget som möglar och skapar problem?!

Den kallas för utefog. Olika egenskaper för olika typer. Läs på tuben vilken är lämpligast.

Plast i grund är mycket sällan helt tät. Trots diverse skarvar och småhål täcker plasen ändå som regel minst 99% av ytan. Är fukten ovan plasten ok ser jag ingen anledning att krypa och puts bort dammkorn på denna.

Okey! Kamilenski du har inget att rekomendera då´? Är det kanske bara att dra till byggbutiken och säga att jag skaha utefog som inte härdar? att den inte blir hård menar du då eller?

Så då behöver jag inte gå med lupp för att tejpa över alla småhål som blivit?

Min kompis tejpade det mesta med spec tape som leverantören av huset lämnade kvar.
Hålen täpptes till med ByggMax skum.
Resten med Silcabond / icke härdande som han köpte på Hornbach. Det var säljaren som rekomenderade nån typ. Jag kommer inte ihåg typen. Och han har ingen tub kvar.
Så ja! Fråga.

okey aja jag får försöka hitta någe som är icke härdande!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.