Dlink tar jag inte i med tång, men det låter inte som att det är felkällan här.
Är du säker på att det är nätverket som klipper, får du något meddelande om att det tappat anslutning eller går signalstyrkan ner när detta händer eller är den fortfarande på max?

Min gissning är att du har något antivirus eller antimalwareprogram som ligger och hårdkör.
Eller som fått någon knäpp.
Har du tex Mcafee så råder jag dig att ta bort det omedelbums och ta ett gratisprogram som AVG istället.
Ev kanske du har flera program som ligger och motarbetar varandra.

Testa att temporärt inaktivera antivirus och ev antimalwareprogram.
Du har fortfarande windowsbrandväggen som skydd.
 
mexitegel skrev:
Jag tycker fortfarande att TS först ska utesluta att det är nätverkskortet som är problemet så det inte är routern som orsakar problemen. Anslut mobilen till det trådlösa och se om det fungerar som det ska till exempel.
Det har redan TS gjort, läs första inlägget igen,
Anna1984 skrev:
När jag sitter i samma rum som datorn står i och surfar med mobiltelefonen eller ipaden så händer inte det, utan bara med datorn.
 
Jamen, det gör det ju :). Dax för glasögon :)
 
Det finns en ruta i enhetshanterar om att sätta kortet i sömnsparläge / viloläge för att spara ström, om den är ikryssad kryssa ur den.
 
Snigelfis skrev:
Dlink tar jag inte i med tång, men det låter inte som att det är felkällan här.
Är du säker på att det är nätverket som klipper, får du något meddelande om att det tappat anslutning eller går signalstyrkan ner när detta händer eller är den fortfarande på max?

Min gissning är att du har något antivirus eller antimalwareprogram som ligger och hårdkör.
Eller som fått någon knäpp.
Har du tex Mcafee så råder jag dig att ta bort det omedelbums och ta ett gratisprogram som AVG istället.
Ev kanske du har flera program som ligger och motarbetar varandra.

Testa att temporärt inaktivera antivirus och ev antimalwareprogram.
Du har fortfarande windowsbrandväggen som skydd.
Jag har Mcafee så jag testar att avinstallera det och se om det hjälper.
 
Andy78 skrev:
Det finns en ruta i enhetshanterar om att sätta kortet i sömnsparläge / viloläge för att spara ström, om den är ikryssad kryssa ur den.
Den var ikryssat. Har bockat av den nu så jag vi se om det hjälper.
 
Är inte så aktiv här längre så mina svar dröjer lite. Har lite snabbt skummat igenom dina båda trådar men ser inte ifall någon hjälpt dig gå igenom den mest uppenbara felkällan. Har du kontrollerat vilka kanaler ditt wifi kör på och är det låst på en kanal? Hoppar det mellan flera är felkällan uppenbar.
 
Antar att TS har testat att boota om routern för säkerhets skull. Konsumentroutrar är ett känt problemområde. Nätverkskort som jävlas är mindre vanligt.
 
Bjurran skrev:
Är inte så aktiv här längre så mina svar dröjer lite. Har lite snabbt skummat igenom dina båda trådar men ser inte ifall någon hjälpt dig gå igenom den mest uppenbara felkällan. Har du kontrollerat vilka kanaler ditt wifi kör på och är det låst på en kanal? Hoppar det mellan flera är felkällan uppenbar.
Hur kontrollerar jag detta? Är inte så bra på sånt här.
 
pelpet skrev:
Antar att TS har testat att boota om routern för säkerhets skull. Konsumentroutrar är ett känt problemområde. Nätverkskort som jävlas är mindre vanligt.
Japp har testat det, samt laddat ner de nyaste drivrutinerna till modemet och routern.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.