3 112 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Stabilt nätverkskort?
Dlink tar jag inte i med tång, men det låter inte som att det är felkällan här.
Är du säker på att det är nätverket som klipper, får du något meddelande om att det tappat anslutning eller går signalstyrkan ner när detta händer eller är den fortfarande på max?
Min gissning är att du har något antivirus eller antimalwareprogram som ligger och hårdkör.
Eller som fått någon knäpp.
Har du tex Mcafee så råder jag dig att ta bort det omedelbums och ta ett gratisprogram som AVG istället.
Ev kanske du har flera program som ligger och motarbetar varandra.
Testa att temporärt inaktivera antivirus och ev antimalwareprogram.
Du har fortfarande windowsbrandväggen som skydd.
Är du säker på att det är nätverket som klipper, får du något meddelande om att det tappat anslutning eller går signalstyrkan ner när detta händer eller är den fortfarande på max?
Min gissning är att du har något antivirus eller antimalwareprogram som ligger och hårdkör.
Eller som fått någon knäpp.
Har du tex Mcafee så råder jag dig att ta bort det omedelbums och ta ett gratisprogram som AVG istället.
Ev kanske du har flera program som ligger och motarbetar varandra.
Testa att temporärt inaktivera antivirus och ev antimalwareprogram.
Du har fortfarande windowsbrandväggen som skydd.
Det har redan TS gjort, läs första inlägget igen,mexitegel skrev:
Anna1984 skrev:
Jag har Mcafee så jag testar att avinstallera det och se om det hjälper.Snigelfis skrev:Dlink tar jag inte i med tång, men det låter inte som att det är felkällan här.
Är du säker på att det är nätverket som klipper, får du något meddelande om att det tappat anslutning eller går signalstyrkan ner när detta händer eller är den fortfarande på max?
Min gissning är att du har något antivirus eller antimalwareprogram som ligger och hårdkör.
Eller som fått någon knäpp.
Har du tex Mcafee så råder jag dig att ta bort det omedelbums och ta ett gratisprogram som AVG istället.
Ev kanske du har flera program som ligger och motarbetar varandra.
Testa att temporärt inaktivera antivirus och ev antimalwareprogram.
Du har fortfarande windowsbrandväggen som skydd.
Är inte så aktiv här längre så mina svar dröjer lite. Har lite snabbt skummat igenom dina båda trådar men ser inte ifall någon hjälpt dig gå igenom den mest uppenbara felkällan. Har du kontrollerat vilka kanaler ditt wifi kör på och är det låst på en kanal? Hoppar det mellan flera är felkällan uppenbar.
Hur kontrollerar jag detta? Är inte så bra på sånt här.Bjurran skrev:Är inte så aktiv här längre så mina svar dröjer lite. Har lite snabbt skummat igenom dina båda trådar men ser inte ifall någon hjälpt dig gå igenom den mest uppenbara felkällan. Har du kontrollerat vilka kanaler ditt wifi kör på och är det låst på en kanal? Hoppar det mellan flera är felkällan uppenbar.
Klicka här för att svara