Hej.

Är det någon som vet om de sprutpistoler som säljs på clas olsson är något att ha? Jag tänkte spruta hela huset invändigt så jag måste ha något som fungerar.

lassemajja skrev:
Hej.

Är det någon som vet om de sprutpistoler som säljs på clas olsson är något att ha? Jag tänkte spruta hela huset invändigt så jag måste ha något som fungerar.
Hallå!

Dom sprutprylar jag hittar på ClasOhlson verkar mest vara för lite mindre projekt.
Jag skulle nog rekommendera dig att hyra "riktiga" prylar istället.

Kolla in http://www.anti-corrosion.com/service/uthyr.htm

Lycka till!

/ Fredrik

Dumsnål som jag var så köpte jag en billig sprutpistol (made in kina), var tredje sprutning så kom det en rak stråle istället för en dimma.
Att man aldrig lär sig!! köper man billigt så köper man dyrt

Ja det finns en som jag köpte för 2 mån sen som kosta 1495:-
Den finns inte i katalogen .
Den är en så kallad HVLP spruta som betyder High volym- Low Pressure hög volym-lågt tryck den fungerar mycket bra och det är en komplett utrustning med kompressor slang 2 olika munstycken - hela kitet mao.
Som alltid vid sprutmålning inomhus - täck över noga , lösningsmedelsdimman tränger in överallt.
Färgsprutan förvärmer luften till pistolen ochså.
Den är liten o bärbar så den kan även användas smidigt till huset på utsidan ochså,
jag köpte den i Norrköping.
Var noga med viskositeten, provmåla innan på en siva el nåt.
Mvh Peter ;)

Ursäkta jag skrev visst det mesta men inte vilken firma,
CLAS OHLSSON ska det va
Mvh Peter

Harley skrev:
Dumsnål som jag var så köpte jag en billig sprutpistol (made in kina), var tredje sprutning så kom det en rak stråle istället för en dimma.
Att man aldrig lär sig!! köper man billigt så köper man dyrt
hahaha jo det är precis som mig. har flera fina och dyra pistoler hemma, men tyckte det var på tiden att satsa på en med överliggande kopp (för billackering) Kollade Biltemas sortiment, men jag tyckte priset (några hundringar) talade mot kvaliteten. Claes Olssons var dyrare (499) så den borde vara bättre, sagt och gjort= inhandlades. Slutbetyg= totalt oduglig trots made in Italy. Att det skall vara så förbannat svårt att slipa nålspets och munstycke så att det bildas en mjuk sprutdimma, är obegripligt.
Kan tillägga att jag inte ville satsa på en proffspistol då det bara gällde målning till hobby, men men.
Bättre att hyra en högtrycksspruta till husmålningen, överlägsen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.