1 137 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Sprutmåla luckor
Jag har en Wagner W590 FLEXiO HVLP spruta som jag använt rätt flitigt men jag hatar den. Det går att få bra resultat men det går (knappt) att spruta nedåt och den sätter igen på en minut max. Jag tänker att det är för att luften blir för varm men det kanske är hittepå. Jag ska nu måla om köksluckorna och jag vill köpa mig ur problemet. Någon som har tips? Det får gärna vara HVLP men isf i en bättre konstruktion.
Hur gick det med luckorna? Använde du din Flexio?
Ok. 😊
Jag står själv i valet om jag ska lacka köksluckor med en Wagner W100, eller en Airless.
Känns lite meckigare med airless, bara att fylla upp slang och sånt. Men slipper späda och kanske får ett jämnare flöde.
Jag står själv i valet om jag ska lacka köksluckor med en Wagner W100, eller en Airless.
Känns lite meckigare med airless, bara att fylla upp slang och sånt. Men slipper späda och kanske får ett jämnare flöde.
Klicka här för att svara