Lite sent upptäckt men efter golvvärmeslingorna blev lagda hittade jag via de springor som finns att det saknas uppfyllda fack i bjälklaget där de har sprutat in isolering.
Ritning som visar genomskärning av bjälklag med isolering och golvvärmeslingor. Ett rött fält markerar bristande isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är krypbart under då vi har krypgrund.

Så här långt är rummen klara
Golv med träskivor och springor synliga vid ett fönster, där golvvärmeslingor lagts och isolering saknas i bjälklagets fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur ska vi kunna åtgärda detta?

Det tråkiga med detta är att firman/personen som gjort detta råkat ut för en olycka och är inte talbar. Så min snickare vet inte om vi kan fortsätta ovanifrån eller om man åtgärdar underifrån.

Fick ett tips från en bekant som jobbar som snickare att lyfta bort/upp yttre varvet av golvvärmeslingorna, borra hål och fylla ut. De utsågade hålen sätts igen.
Nackdelen med detta är att vi perforerar plasten som ligger mellan de spårade golvvärmeskivorna och plywooden.

Farstatjej90
Har du betalat?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Har du betalat?
Japp det har jag. Jag är väl medveten om att man inte ska betala innan men jag och snickaren borde båda två har upptäckt detta innan.

Om snickaren utför kompletteringen så gäller inte heller garantin.

• Gilla
Nissniss och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Den som gjorde detta har inte råkat ut för en olycka och är sannolikt fullt talbar men ghostar dig för du har betalt.
Det är sannolikt kört, du får fixa det själv
..

• Arg
Götesjö och 1 till
  • Laddar…
Den som gjorde detta har inte råkat ut för en olycka och är sannolikt fullt talbar men ghostar dig för du har betalt.
Det är sannolikt kört, du får fixa det själv
..
Nopp ingen ghosting. Flera omkring mig känner han och ja han har råkat illa ut.