Lite sent upptäckt men efter golvvärmeslingorna blev lagda hittade jag via de springor som finns att det saknas uppfyllda fack i bjälklaget där de har sprutat in isolering.
Det är krypbart under då vi har krypgrund.
Så här långt är rummen klara
Hur ska vi kunna åtgärda detta?
Det tråkiga med detta är att firman/personen som gjort detta råkat ut för en olycka och är inte talbar. Så min snickare vet inte om vi kan fortsätta ovanifrån eller om man åtgärdar underifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är krypbart under då vi har krypgrund.
Så här långt är rummen klara
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ska vi kunna åtgärda detta?
Det tråkiga med detta är att firman/personen som gjort detta råkat ut för en olycka och är inte talbar. Så min snickare vet inte om vi kan fortsätta ovanifrån eller om man åtgärdar underifrån.
Fick ett tips från en bekant som jobbar som snickare att lyfta bort/upp yttre varvet av golvvärmeslingorna, borra hål och fylla ut. De utsågade hålen sätts igen.
Nackdelen med detta är att vi perforerar plasten som ligger mellan de spårade golvvärmeskivorna och plywooden.
Nackdelen med detta är att vi perforerar plasten som ligger mellan de spårade golvvärmeskivorna och plywooden.
Nopp ingen ghosting. Flera omkring mig känner han och ja han har råkat illa ut.Farstatjej90 skrev:
Inte alltid det är dumheter vid byggen men trist han inte kontrollerade sitt eget jobb.
Jag har läst dina bittra kommentarer i andra trådar men sånt är livet och i detta fallet ligger han faktiskt på sjukhuset.Farstatjej90 skrev:
Jag hade hoppats på fler kreativa förslag, inte dra ner mig i skiten.
Om det inte åtgärdas kommer du väl att få rejäla köldbryggor där?
Vad är det för isolering, är det Hunton?
Om det går att borra hål uppifrån låter det ju som enklast. Kan man inte täta hålen som görs i plasten med tejp?
Vad är det för isolering, är det Hunton?
Om det går att borra hål uppifrån låter det ju som enklast. Kan man inte täta hålen som görs i plasten med tejp?
Jag skulle nog köra på det förslaget.FreQa skrev:
Går ju att tejpa hålen.
Nja. Det blir nog inte det minsta rejält utan snarare lite grann. TS bör överväga att göra ingenting.K krambriw skrev: