Lite sent upptäckt men efter golvvärmeslingorna blev lagda hittade jag via de springor som finns att det saknas uppfyllda fack i bjälklaget där de har sprutat in isolering.
Ritning som visar genomskärning av bjälklag med isolering och golvvärmeslingor. Ett rött fält markerar bristande isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är krypbart under då vi har krypgrund.

Så här långt är rummen klara
Golv med träskivor och springor synliga vid ett fönster, där golvvärmeslingor lagts och isolering saknas i bjälklagets fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur ska vi kunna åtgärda detta?

Det tråkiga med detta är att firman/personen som gjort detta råkat ut för en olycka och är inte talbar. Så min snickare vet inte om vi kan fortsätta ovanifrån eller om man åtgärdar underifrån.

Fick ett tips från en bekant som jobbar som snickare att lyfta bort/upp yttre varvet av golvvärmeslingorna, borra hål och fylla ut. De utsågade hålen sätts igen.
Nackdelen med detta är att vi perforerar plasten som ligger mellan de spårade golvvärmeskivorna och plywooden.

Farstatjej90
Har du betalat?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Har du betalat?
Japp det har jag. Jag är väl medveten om att man inte ska betala innan men jag och snickaren borde båda två har upptäckt detta innan.

Om snickaren utför kompletteringen så gäller inte heller garantin.

• Gilla
Nissniss och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Den som gjorde detta har inte råkat ut för en olycka och är sannolikt fullt talbar men ghostar dig för du har betalt.
Det är sannolikt kört, du får fixa det själv
..

• Arg
Götesjö och 1 till
  • Laddar…
Den som gjorde detta har inte råkat ut för en olycka och är sannolikt fullt talbar men ghostar dig för du har betalt.
Det är sannolikt kört, du får fixa det själv
..
Nopp ingen ghosting. Flera omkring mig känner han och ja han har råkat illa ut.
Inte alltid det är dumheter vid byggen men trist han inte kontrollerade sitt eget jobb.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Farstatjej90
Det får man säga var mycket lägligt att först få betalt för det dåliga jobbet och sen råka illa ut.

Det får man säga var mycket lägligt att först få betalt för det dåliga jobbet och sen råka illa ut.
Jag har läst dina bittra kommentarer i andra trådar men sånt är livet och i detta fallet ligger han faktiskt på sjukhuset.

Jag hade hoppats på fler kreativa förslag, inte dra ner mig i skiten.

• Gilla
Joak och 7 till
  • Laddar…
Om det inte åtgärdas kommer du väl att få rejäla köldbryggor där?

Vad är det för isolering, är det Hunton?

Om det går att borra hål uppifrån låter det ju som enklast. Kan man inte täta hålen som görs i plasten med tejp?

• Gilla
roke
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fick ett tips från en bekant som jobbar som snickare att lyfta bort/upp yttre varvet av golvvärmeslingorna, borra hål och fylla ut. De utsågade hålen sätts igen.
Nackdelen med detta är att vi perforerar plasten som ligger mellan de spårade golvvärmeskivorna och plywooden.
Jag skulle nog köra på det förslaget.
Går ju att tejpa hålen.

Stillastående luft transporterar varken varm eller kall luft.

Hur stora utrymmen är det egentligen, där det inte finns isolering?
Inte kbm väl?

H Hybro skrev:
Stillastående luft transporterar varken varm eller kall luft
Dom oisolerade utrymmena är väl inte 100% lufttäta? Så det blir väl inte helt stillastående?

Garantier är oftast bara trams. Fyll hålrummet och gå framåt i livet.

• Gilla
Joak och 3 till
  • Laddar…
K krambriw skrev:
Om det inte åtgärdas kommer du väl att få rejäla köldbryggor där?

Vad är det för isolering, är det Hunton?

Om det går att borra hål uppifrån låter det ju som enklast. Kan man inte täta hålen som görs i plasten med tejp?
Nja. Det blir nog inte det minsta rejält utan snarare lite grann. TS bör överväga att göra ingenting.

G
Hade man kunnat ”padda” för att sprida ut lösullen litet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.