Hej,
Avloppsröret i plast till handfatet som går ned i golvet i vårt badrum är sprucket. Detta är under kommoden, som om nån råkat sparka sönder det
Hur gör jag för att reparera detta? Vill förhindra läckage mest, det behöver inte bli snyggt. Jag är grön på VVS ...
Kan inte se om sprickorna går ned under golvnivå.
Rördiameter 50mm upp ur golvet och blir sen ca 65 yd (?) där svarta gummitutten går i.
Mvh
Badrum byggt på 90-talet troligen.
Avloppsröret i plast till handfatet som går ned i golvet i vårt badrum är sprucket. Detta är under kommoden, som om nån råkat sparka sönder det
Hur gör jag för att reparera detta? Vill förhindra läckage mest, det behöver inte bli snyggt. Jag är grön på VVS ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan inte se om sprickorna går ned under golvnivå.
Rördiameter 50mm upp ur golvet och blir sen ca 65 yd (?) där svarta gummitutten går i.
Mvh
Badrum byggt på 90-talet troligen.
Ser tyvärr inget vidare ut. Går det att lista ut hur långt ner den spruckna delen går? Om du tar ut det svarta gummimuffen tänker jag? Om sprickorna fortsätter ner under tätskiktet (nån cm under klinkersen) finns det risk för vattenskada under golvet.
AjdåD Dublin skrev:
Ska se vad jag kan se. Trångt under kommoden men kanske får använda en spegel m.m. för att kika ned.
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Eller skaffa en billig endoskopkamera till mobilen. Typ nåt sånt här: https://www.amazon.se/Ruycllo-Endos...ra&qid=1759608527&sprefix=end,aps,104&sr=8-25G Galenskaparen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Sprucket avloppsrör i källaren
Vatten & Avlopp -
Avloppsrör från handfat
Badrum -
Hjälp!! Kan man ha 40 mm som avloppsrör till handfat?
Vatten & Avlopp -
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp -
Sprucket avloppsrör - gäller det även plaströr?
Vatten & Avlopp