Hej,
Vi har nyligen flyttat in i vårt nybyggda hus och har upptäckt att flera av våra panelbrädor är spruckna. Vi ska snart börja måla och jag undrar vad ni skulle acceptera eller reklamera.
En del är spruckna på mitten nästan hela vägen. Skulle ni acceptera eller reklamera?
Om man reklamerar dessa, skulle ni också byta ut de med små sprickor eller fyller man bara i och målar över?
Vi kommer ändå behöva byta ut en vindsskiva som riskerar att falla i 2 bitar (bifogad bild). Söker era kloka råd.
//iza
Vi har nyligen flyttat in i vårt nybyggda hus och har upptäckt att flera av våra panelbrädor är spruckna. Vi ska snart börja måla och jag undrar vad ni skulle acceptera eller reklamera.
En del är spruckna på mitten nästan hela vägen. Skulle ni acceptera eller reklamera?
Om man reklamerar dessa, skulle ni också byta ut de med små sprickor eller fyller man bara i och målar över?
Vi kommer ändå behöva byta ut en vindsskiva som riskerar att falla i 2 bitar (bifogad bild). Söker era kloka råd.
//iza
Det verkar som att de vita plankorna bara är grundmålade medans panelen på huset är grundmålad och med ett extra målat lager i fabrik. Vi har sett att några plankor blivit lite svarta på råsponten under takläkt samt några utav de vita vindsskivorna. Skulle du rekommendera att dessa byts ut också eller kan de behandlas på något sätt? Vi känner rent generellt att virket som använts är av ganska dålig kvalité tyvärr.
Det kan också vara smuts från stenläggning och förberedelser för asfaltering som gör att det ser lite extra grått ut. Men lite angrepp finns absolut.
Ok, tack . Huset levererades i maj förra året och vi fick tillgång till det i november så det gick tyvärr inte att måla tidigare. Enligt husleverantören så hade vi ca 1 år på oss och kommer börja måla inom några veckor. Men det kanske var för lång tid för vissa brädor av lite sämre kvalitetR Rolle85 skrev:
Och det vill man inte ha
Klicka här för att svara
