Klinkers närmast golvbrunnen i duschen mår inte så bra, se bild nedan. Tre plattor har spruckit och på den ena kan man plocka upp en bit av plattan. Fogen har även släppt på flera ställen. Den spruckna plattan längst ned på bilden sviktar när den utsätts för belastning. Även plattan till vänster om brunnen sviktar, dock mindre än den under brunnen. Att något inte står rätt till med underlaget är uppenbart. Jag har med försäkringsbolagets hjälp fått en inspektion genomförd från krypgrunden och det ska inte vara någon skada på tätskiktet.
Har vid ett tidigare tillfälle testat att lägga ny hårdfog runt plattorna men den släppte igen efter ett tag.
Jag vill ogärna riva ut hela badrummet eftersom tätskiktet inte är skadat och resten av rummet är i mitt tycke fortfarande mycket fint.
Hur kan jag på bästa vis minska risken för att tätskiktet ska skadas pga detta?
Hur bättrar jag rimligen bäst på fogen?
Vad bör jag använda för att limma fast biten som lossat?
Har vid ett tidigare tillfälle testat att lägga ny hårdfog runt plattorna men den släppte igen efter ett tag.
Jag vill ogärna riva ut hela badrummet eftersom tätskiktet inte är skadat och resten av rummet är i mitt tycke fortfarande mycket fint.
Hur kan jag på bästa vis minska risken för att tätskiktet ska skadas pga detta?
Hur bättrar jag rimligen bäst på fogen?
Vad bör jag använda för att limma fast biten som lossat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara