Lägg inte all skulden på det stackars blecket. Det finns ju ett uppvik men ingen putskant så helt korrekt är det ju inte gjort. Men när putsfasader fryser sönder gör den det i stora sjok, inte sprickor. Sen kan du ju även ana en spricka på den bilden med korrekt putskant, kolla vid den lilla fläcken där serponiten släppt så ser du en spricka och skulle du skrapa mer där så ser det ungefär lika ut som den övre bilden. Dessa sprickor kommer komma tillbaks även efter man lagat dom.