Lägg inte all skulden på det stackars blecket. Det finns ju ett uppvik men ingen putskant så helt korrekt är det ju inte gjort. Men när putsfasader fryser sönder gör den det i stora sjok, inte sprickor. Sen kan du ju även ana en spricka på den bilden med korrekt putskant, kolla vid den lilla fläcken där serponiten släppt så ser du en spricka och skulle du skrapa mer där så ser det ungefär lika ut som den övre bilden. Dessa sprickor kommer komma tillbaks även efter man lagat dom.
 
T
Har du sprickor i grund / källargrund? Har du nära till väg med tung trafik?
 
Hej

Jag är inte en murare, men det jag förstod så var det mellan plåten och sidan eller det man kallar smygen. Den skulle förhindra att vatten klättrar (av kapillärkraft) upp längs med kanten av plåten och sen ner bakom din puts.
Med putsbläck har man tydligen någon kant där putsen läggs ner i....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.