Hej!


vi har gjort om för några år sedan och byggare har bredspacklat taket.
Nu efter några år börja det visar sig sprickor mellan de 2 olika delar. (Vägg och tak)
Tror att det är så att spacklet har krympt lite.

Nu undrar jag vad det bästa sättet är att åtgärda problemet?


Spricka där vägg möter tak efter bredspackling som krympt över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spricka i skarven mellan vägg och tak där bredspackel har använts och krympt över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En spricka längs med skarven mellan vägg och tak där spacklet har krympt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skrapa bort det ev lösa och vassa kanter, sen latexfog el dyl, sen måla....
 
J Jörgen Ö skrev:
Skrapa bort det ev lösa och vassa kanter, sen latexfog el dyl, sen måla....
Tack, blir det inte så att det är samma om 2 år igen?
 
H Hoos001 skrev:
Tack, blir det inte så att det är samma om 2 år igen?
Omöjligt att svara på, det visar sig om 2år....;)
 
  • Haha
Hoos001
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.