Är detta något som måste åtgärdas?
Kan vi kräva att företaget som gjort plattan åt oss åtgärdar ytskiktet?
Ytskikt på betongplatta med avflagning och sprickor, skadad yta som kan behöva åtgärdas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat ytskikt på betongplatta med flagnande och sprucken vit färg som exponerar grå betong undertill.
Skapa konto
Nybetongplatta utomhus med ojämnt ytskikt på grusgrund nära byggnad.
Skapa konto

Är det "bara" betong eller är det något ovanpå som spruckit? Vad är avtalat och vad ska färdigt golv vara ovanpå?

S skyisthelimit skrev:
Är det "bara" betong eller är det något ovanpå som spruckit? Vad är avtalat och vad ska färdigt golv vara ovanpå?
Det är bara betong, inget avtalat, vi bad bara om en gjuten platta till garaget

Så där brukar det bli om betongen har hunnit börja brinna och man vattnar på för att kunna sloda/behandla ytan, alternativt om det börjat regna medan de höll på...

Man får aldrig vattna på blöt betong.

Det påverkar inte hållfastheten men bör ju slipas försiktigt så jag skulle kontakta firman som gjort det.

Undrar mest vad som hänt och hur de gjort gjutning, glättat, täckt med plast, vattnat?
Tycker det ser ut som om det blivit någon form av bettongvattten på ytan som nu släpper...
Inget som påverkar konstruktion iallafall.
Vad säger de som gjöt?

Tomture61
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Intressant! Det blev svårt att ladda ner dokumentet på min mobil så jag frågar: gäller det bara problem med glättningen? I övrigt håller plattan - eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.