5 232 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
sprickor i glasfiber väv?
VI har tänkt måla om väggarna i vår lägenhet, idag har den en slags glasfiberväv som är vitmålad. Rutnätet är ca 3*3mm.
Nu har det uppståt sprickor i färgen på vissa ställen!!
Spacklar man över sprickan kommer det ju att bli en annan yt struktur på den ytan!!
Har ni nåt tips på hur man ska göra för att dölja sprickorna!? Eller är det kanske enklast att spackla hela vägarna!
//Peter
Nu har det uppståt sprickor i färgen på vissa ställen!!
Spacklar man över sprickan kommer det ju att bli en annan yt struktur på den ytan!!
Har ni nåt tips på hur man ska göra för att dölja sprickorna!? Eller är det kanske enklast att spackla hela vägarna!
//Peter
Jag brukar spackla med ett finger över sprickan. Se till att få in spackel i sprickan sedan drar man lätt med ett finger. Fingertoppen följer strukturen lite så att spaklingen inte märks så mycket.
mvh plexi
mvh plexi
Försök att hitta samma typ av väv och limma den utanpå den gamla väven. Laga först med spackel och torka bort överflödet. Det går bra att byta från hörn till hörn, alltså en hel vägg. Använd ett kraftigare vävlim, typ Hernia PVP Extra eller ett våtrumslim.
Klicka här för att svara