VI har tänkt måla om väggarna i vår lägenhet, idag har den en slags glasfiberväv som är vitmålad. Rutnätet är ca 3*3mm.

Nu har det uppståt sprickor i färgen på vissa ställen!!
Spacklar man över sprickan kommer det ju att bli en annan yt struktur på den ytan!!

Har ni nåt tips på hur man ska göra för att dölja sprickorna!? Eller är det kanske enklast att spackla hela vägarna!

//Peter

Man kan väl spackla över sprickan sen försöka få bort det som kommit så det förstör strukturen.. Iofs blir det oftast inte bra.. Inte för mig iaf i min förra lägenhet :}

Jag brukar spackla med ett finger över sprickan. Se till att få in spackel i sprickan sedan drar man lätt med ett finger. Fingertoppen följer strukturen lite så att spaklingen inte märks så mycket.

mvh plexi

mrzigzag skrev:
Har ni nåt tips på hur man ska göra för att dölja sprickorna!? Eller är det kanske enklast att spackla hela vägarna!
Det enklaste är väl att sätta upp återställare-problemlösare-easy cover så slipper du jobbig och dammig bredspackling.

Försök att hitta samma typ av väv och limma den utanpå den gamla väven. Laga först med spackel och torka bort överflödet. Det går bra att byta från hörn till hörn, alltså en hel vägg. Använd ett kraftigare vävlim, typ Hernia PVP Extra eller ett våtrumslim.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.