Jag är nu klar med väggarna och skulle börja med tätskiktet på golvet idag då jag upptäckte sprickor i fallet kring brunnen.
Jag har använt Casco KombiRapid och pga lite olika omständigheter så har det dragit ut på tiden med renoveringen, så det har nog gått 5 månader sedan jag gjorde fallet och det har stått utan plast eller tätskikt nu hela tiden.
Vill ha råd av er om jag skall lägga fiberremsor över sprickorna, om jag skall bila bort fallet och göra om eller om jag skall fylla i sprickorna med något?
Tror ni att det kan bli fler sprickor eller borde de ha visat sig efter så här lång tid?
Edit: Det är betongplatta i badrummet.
Jag bifogar ett par bilder på sprickorna:
Jag har använt Casco KombiRapid och pga lite olika omständigheter så har det dragit ut på tiden med renoveringen, så det har nog gått 5 månader sedan jag gjorde fallet och det har stått utan plast eller tätskikt nu hela tiden.
Vill ha råd av er om jag skall lägga fiberremsor över sprickorna, om jag skall bila bort fallet och göra om eller om jag skall fylla i sprickorna med något?
Tror ni att det kan bli fler sprickor eller borde de ha visat sig efter så här lång tid?
Edit: Det är betongplatta i badrummet.
Jag bifogar ett par bilder på sprickorna:
Det är säkert krympsprickor. De där snabba spacklen brukar inte gilla att stå utan någon form av täckning under för lång tid. Men i och med att du har betong under så kan jag inte se att det är någon fara. Armera sprickorna med remsa, det kan vara en god idé.
Klicka här för att svara