Hej,
Jag håller på att renovera och såg att det var sprickor bakom en av golvlisterna när jag tog bort dem (för att komma åt golvet efter att ha målat om), bifogar bilder nedan. Kan dessa ha uppkommit när jag tog bort de limmade listerna (jag använde en spackel för att bända bort dem)? Övriga delar av den väggen och de andra har dock inte haft liknande sprickor.
Väggen går mellan vardagsrummet och badrummet. Är det här något som kan fixas på egen hand, och i sånt fall hur? Eller bör jag anlita någon fackman, och i sånt fall vilken sorts?
Tack så jättemycket på förhand!
Jag håller på att renovera och såg att det var sprickor bakom en av golvlisterna när jag tog bort dem (för att komma åt golvet efter att ha målat om), bifogar bilder nedan. Kan dessa ha uppkommit när jag tog bort de limmade listerna (jag använde en spackel för att bända bort dem)? Övriga delar av den väggen och de andra har dock inte haft liknande sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggen går mellan vardagsrummet och badrummet. Är det här något som kan fixas på egen hand, och i sånt fall hur? Eller bör jag anlita någon fackman, och i sånt fall vilken sorts?
Tack så jättemycket på förhand!
Införskaffat husfixen nu, men hur gör jag rent hinken som jag blandar den i när jag är klar? Antar att det inte är någon höjdare att skölja ur i avloppet. Eller kan man skölja bort smårester om man plockar ut bulken av det som blir över? Eller får jag kassera hinken?
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Långt ifrån ekonomiskt eller miljövänligt men jag slänger alltid hinkar med bruk i om jag inte ska göra nått mer putsjobb i närtid. Man brukar ha rätt mkt grejer som bara blir stående ändå
Använd bara så mycket du behöver och spara resten i påsen. Torka rent hinken med papper. Det allra sista kan du skölja med mycket vatten.
https://fargriket.com/Frågor/hej-hu...diskhon-har-kopt-ert-gipsspackel-fran-leinos/
https://fargriket.com/Frågor/hej-hu...diskhon-har-kopt-ert-gipsspackel-fran-leinos/