Hej,

Vi bor i en lägenhet (bostadsrätt) från 1944 och har fått en rätt stor spricka i en vägg (se bild). Känner oss oroliga och undrar såklart vad felet är och vilka åtgärder vi behöver ta. Tror att väggen är en gipsvägg.

Är det någon här som vet eller har varit med om liknande? Är ett bra första steg att anlita en besiktningsman?
 
  • Stor spricka längs en väggs hörn och tak i en äldre lägenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73
Jag tycker att ni ska kontakt med styrelsen och att de ska anlita besiktningsman.
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.