Hej på er!

Jag och min sambo håller på att rusta upp våran nyinköpta bostadsrätt.
På ena väggen i sovrummet upptäckte vi att väggen eller putsen har spruckit, allt löst föremål är borttaget och kvar är en stor reva i väggen. Vad behöver jag göra för att laga detta på ett bra sätt? Behöver jag köpa ett speciellt spackel?

Jag har bifogat en bild på väggen, tar tacksamt emot tips! :)

IMG_29222.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
Gipsputs funkar bra till det där. Se till att peta bort det som sitter löst och fukta ordentligt innan (se dock upp med uttaget!)

cpalm skrev:
Gipsputs funkar bra till det där. Se till att peta bort det som sitter löst och fukta ordentligt innan (se dock upp med uttaget!)

Då går jag bara på med en vattenspruta i princip? Jag lär behöva en del Gipsputs då det är ganska djupt :)

C
Ja, typ en blomspruta funkar bra. Mängden är inget problem, det kan läggas tjockt och kostar under 200:- för en 25 kg säck.

cpalm skrev:
Ja, typ en blomspruta funkar bra. Mängden är inget problem, det kan läggas tjockt och kostar under 200:- för en 25 kg säck.
Perfekt!

Finns det någon färdigblandad variant att köpa tro?

Nej, gips måste blandas direkt vid användning.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Tack för svaren! Det visade sig att föreningen ansvarar för reparationen då det är en yttervägg :)

C
Jens Pihl skrev:
Tack för svaren! Det visade sig att föreningen ansvarar för reparationen då det är en yttervägg :)
Det var en generös förening. :D De flesta skulle nog kalla det där ytskikt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.