Mattan är fast runt om hela hålet så ingen fukt har krypit in. Körde på Thomaxz lösning ^^ Så det blir dusch imorgon kväll tack så mycket för alla jätte bra svar =)
Anledningen till att jag inte orkar lägga ned varken pengar eller energi på badrummet är att ljushuvudena som ägt stället innan har redan duschat med ett hål rakt igenom spånskivan i 3 år...
Badrummet är prio ett på renoveringslistan när vi har sådana pengar och vi har redan börjat spara 1000 kr till en fond varje månad för att kunna påskynda renoveringen innan 2 år. Så just nu är mitt mål att göra konstgjord andning på badrummet så att skadorna som eventuellt redan finns där inte blir 1000 gg värre.
De tog tydligen 1000kr i rese avgift (bor ju ute på landet hela 3 mil för firman att köra enkel väg) 900 kr i arbetsavgift per timme och de räknade med 2 timmar och då ca 400 i material kostnad
Anledningen till att jag inte orkar lägga ned varken pengar eller energi på badrummet är att ljushuvudena som ägt stället innan har redan duschat med ett hål rakt igenom spånskivan i 3 år...
Badrummet är prio ett på renoveringslistan när vi har sådana pengar och vi har redan börjat spara 1000 kr till en fond varje månad för att kunna påskynda renoveringen innan 2 år. Så just nu är mitt mål att göra konstgjord andning på badrummet så att skadorna som eventuellt redan finns där inte blir 1000 gg värre.
De tog tydligen 1000kr i rese avgift (bor ju ute på landet hela 3 mil för firman att köra enkel väg) 900 kr i arbetsavgift per timme och de räknade med 2 timmar och då ca 400 i material kostnad
Den klåpare som behöver 2h och material för 400:- för att laga den där skadan borde under inga som helst omständigheter få kalla sig hantverkare, IMHO.katten12 skrev:Mattan är fast runt om hela hålet så ingen fukt har krypit in. Körde på Thomaxz lösning ^^ Så det blir dusch imorgon kväll tack så mycket för alla jätte bra svar =)
Dom kanske inte hade tänkt o laga sprickan med tätmassa avsett för båtar... Det är en väldig skillnad på vad man kan göra som privatperson och som företag... Folk här är generellt dömande när det gäller priserna som hantverkarna ger, men i detta fallet vet man inte ens vad det är dom tänkt ta 400kr för...
Vissa jobb går helt enkelt inte att göra "fackmässigt", jag hade också tryckt i sikaflex.
Jag är övertygad om att en seriös hantverkare hade skurit bort mattbiten i hörnet och limmat och svetsat dit en ny bit med två skarvar, en där den gamla skarven var och en ny likadan skarv upp åt andra hållet, ungefär som man gör på ett ytterhörn förutsatt att det funkar med väggbeklädnaden. En annan metod som säkert också hade ansetts seriös är att säkerställa torrt bakom befintlig matta och sedan skära upp och svetsa igen sprickan. I inget av fallen åtgår material för 400:-Dr.L skrev:Dom kanske inte hade tänkt o laga sprickan med tätmassa avsett för båtar... Det är en väldig skillnad på vad man kan göra som privatperson och som företag... Folk här är generellt dömande när det gäller priserna som hantverkarna ger, men i detta fallet vet man inte ens vad det är dom tänkt ta 400kr för...
Men, jag kan ha fel, förslå gärna en lämplig seriös lösning som kräver material för 400:-, tillsammans med en seriös motivering till varför de "normala" metoderna med material för några tior inte räcker.
Klicka här för att svara