Hej jag upptäckte att jag har en spricka i en bjälke mellan under och ovanvåning på mitt i 1½ plans hus. Är detta något som jag kan ta upp som dolt fel?
Sprickan börjar där de har kapat i den för avloppet och sen löper den nästan hela vägen till väggen.
Upptäckte det först nu efter ett år pga det inte varit någon dörr in till kattvinden fören nu. Så det fanns inte en chans att jag kunde kontrollera detta under visningen.
Huset har dolda fel försäkring genom mäklarhuset.
Sprickan börjar där de har kapat i den för avloppet och sen löper den nästan hela vägen till väggen.
Upptäckte det först nu efter ett år pga det inte varit någon dörr in till kattvinden fören nu. Så det fanns inte en chans att jag kunde kontrollera detta under visningen.
Huset har dolda fel försäkring genom mäklarhuset.
Ingen annan är sprucken och detta badrummet är renoverat för 2 år sedan. Man kanske skulle prata med någon kunnig om det är något att bry sig om eller bara att strunta i.Nyfniken skrev:
Skruva dit några spikplåtar om du är orolig... Är nog det mest rationella du kan göra. Minst energi och samtidigt lite balsam för själen att du ändå gjort något. Dock tror jag inte du behöver bekymra dig det minsta även om du inte gör det!
Ja det låter som en bra idé, har massa andra projekt och klura på.T tobbbias skrev:
Vi har hittat en del byggfel som vi måste fixa, billiga men tidskrävande. Var plaskblött i väggen under ett fönster, som tur va så upptäckte vi det när vi monterade in en dörr där. Har provisoriskt tätat de andra fönsterna och skall hyra ställning nästa vår och fixa .
Ingen fukt nu iallafall, har varit och känt på de. Är badrum under med så kanske är skarvarna som sugit åt sig fukt från ångorna från duschen. Det nedre badrummet är renoverat för 8 år sedan och taket är inte bytt så kan va väldigt gammalt.P para skrev:
Klicka här för att svara



