Har målat ett värmeelement (30 x 35cm) med Biltemas burkspray för bilar. Dåligt resultat med flammig och sträv yta. Vet att den sprayen anses vara dålig men vill fråga om någon ändå lyckats och i så fall hur? Jag målade i 20 grader och med ca 30 cm avstånd. Inga rinningar.
När jag använde sprayfärgen till handtag av plast blev de däremot bra.

Det verkar som att Du hållt burken för långt ifrån, så att färgen hunnit torka en del innan den hamnat på elementet. Ytan blir flammig, om du inte lägger på tillräckligt med färg. Mekonomen har bra billacker på sprayburk. OBS, du kan inte ha värme på elementet, då kan det också bli en sträv yta, sprayburken kan inte leverera den mängd färg, som är nödvändigt om elementet är varmt. Jag förutsätter att du slipat av elementet med våtpapper, innan sprutningen. Kul om Du visar bild på det hela.

saturnus skrev:
Det verkar som att Du hållt burken för långt ifrån, så att färgen hunnit torka en del innan den hamnat på elementet. Ytan blir flammig, om du inte lägger på tillräckligt med färg.
Tack för råd! Jag ska göra ett nytt försök och då lägga på rikligare med färg och samtidigt hålla burken närmare ytan.

Jo, men lägg nu inte på för mycket färg direkt, utan låt det bli "Klibbtorrt" mellan varven. Det är inte enkelt att måla små objekt, då den ovane vill snabbt se ett bra resultat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.