9 037 läst ·
9 svar
9k läst
9 svar
Bra färg för att spraymåla litet el-element
Hur varmt blir elementet ?
Vanlig sprayfärg kanske missfärgas eller släpper , det är mycket möjligt du måste ha en värmebeständig färg att måla på elementet.
Du får leta och se om det finns elementfärg i rätt kulör på sprayflaska.
Lycka till..
Vanlig sprayfärg kanske missfärgas eller släpper , det är mycket möjligt du måste ha en värmebeständig färg att måla på elementet.
Du får leta och se om det finns elementfärg i rätt kulör på sprayflaska.
Lycka till..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Min färgaffär (en stor en) har elementfärg bara i 0502.
på min fråga om "vanlig" färg 0500 skulle funka så var väl uppfattningen att den skulle bli 0502.
Om du ska ha på sprayburk så kolla med Mekonomen m.fl. om det finns färg för bilmotorer.
Protte
på min fråga om "vanlig" färg 0500 skulle funka så var väl uppfattningen att den skulle bli 0502.
Om du ska ha på sprayburk så kolla med Mekonomen m.fl. om det finns färg för bilmotorer.
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Vanlig sprayfärg spricker av värmen.
Varken firman jag brukar anlita för sprutlackering eller billackeringen ville/kunde lacka min elradiator.
Varken firman jag brukar anlita för sprutlackering eller billackeringen ville/kunde lacka min elradiator.
Redigerat:
Är det inte bättre att lämna in den på blästring och pulverlack...? Om det är resultatet som räknas alltså, för det är inte helt billigt :screwy: Jag vet dock inte om man kan uppnå den önskade kulören... för det är ju riktigt kritvit du vill ha. Men jag förstår dig... Skillnader i ton kan störa mig ganska hårt också.
Klicka här för att svara