Skall gjuta min källare på måndag. Killen som skall göra jobbet var här och kollade att allt såg schysst ut. Efter ett tag diskuterade vi det faktum att vi kommer ha två rum där vi inte skall klinka, utan istället kör med "rå" betong (matkällare samt förråd). Min första tanke var att slipa golvet för att få en schysst ytfinnish, vilket han tyckte var en bra idé, men sedan kom vi in på det där med damm - det kan ju damma rejält om betonggolv.
Enligt honom så kan han spreja på en speciell sprej på hela golvet som lägger sig som en lack på golvet och binder fukten i plattan, och detta skulle alltså vara ett alternativ istället för vattna och plasta - tydligen så behöver man inte göra något öht i och med dena sprej. Denna lack löser upp sig så man kan måla direkt på golvet sen men om vi väljer att inte måla eller göra något så har denna spray bundit dammet iallafall. För mig låter det som ren rocket-science. Är det någon som prövat detta och har erfarenhet? Det låter ju fantastiskt bra att slippa vattna och hålla på, men min erfarenhet är att om det låter för bra så är det antagligen för bra.
Alla tips mottages tacksamt.
/F