L larsigve skrev:
Hejsan

Underifrån kommer man åt båda stötdämparna. Ovanifrån kommer man åt fjädrarna - lite fix med 4:e dock.
Testar att puffa på denna gamla tråd. Har en liknande trotjänare. Bytte stötdämparna för lite sedan men det räcker inte så nu vill jag byta fjädrarna. Hur 17 gör jag det? Behöver jag lägga på sidan och släppa stötdämparna? Behöver väl lossa tvättmedelsfacket för att komma åt dem t vänster men…

testat hissa upp trumman med en tving på regel över toppen men då kommer fjädern i kläm bakom lasträmmen jag hissar i ‍‍

Lohy72 Lohy72 skrev:
Testar att puffa på denna gamla tråd. Har en liknande trotjänare. Bytte stötdämparna för lite sedan men det räcker inte så nu vill jag byta fjädrarna. Hur 17 gör jag det? Behöver jag lägga på sidan och släppa stötdämparna? Behöver väl lossa tvättmedelsfacket för att komma åt dem t vänster men…

testat hissa upp trumman med en tving på regel över toppen men då kommer fjädern i kläm bakom lasträmmen jag hissar i ‍‍
Hej

Tror jag bytte 3 av 4 fjädrar med maskinen liggande på sida. Fick sedan kämpa med den sista som satt dåligt till - tror jag reste upp maskinen för den. Bara köra "pannben" och lite svordomar - är ju inte "rocketscience" så går med kraft. :strong::rofl::geek:.

Redigerat:
  • Gilla
Lohy72
  • Laddar…
W830 Novotronic Exclusive läcker efter att jag öppnade rensluckan där man tar ut ludd.
Det läcker ut ur slangen där när man kör maskinen, förstår inte varför?
Det kommer inte från själva rensvredet där är det tätt utan från en slang fäst i själva luckan.
Kan de vara någon mekanism som möjliggör att man kan tömma vattenlås eller liknande som inte längre fungerar?
Någon slang som hoppat fel?

tänkte ni som skruvat ner de här ett par gånger
vet?
Synd att kasta en sådan här fin maskin.

Med vänlig hälsning, J

• Vit Miele tvättmaskin med inställningsreglage och reflektion av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
J Johnny_ skrev:
W830 Novotronic Exclusive läcker efter att jag öppnade rensluckan där man tar ut ludd.
Det läcker ut ur slangen där när man kör maskinen, förstår inte varför?
Det kommer inte från själva rensvredet där är det tätt utan från en slang fäst i själva luckan.
Kan de vara någon mekanism som möjliggör att man kan tömma vattenlås eller liknande som inte längre fungerar?
Någon slang som hoppat fel?

tänkte ni som skruvat ner de här ett par gånger
vet?
Synd att kasta en sådan här fin maskin.

Med vänlig hälsning, J
Det är den inre tärningen på silen som det hänt något med,sltetnsyivt ATG du inte skruvar in silen helt

L larsigve skrev:
Hejsan

Nu har gamla trotjänaren börjat klonka och smälla då trumman ska till och centrifugera.
Antar att det är stötdämpare/fjädrar eller fästen som strular. Vill gärna reparera den.
Någon som har en sprängskiss?

Så man vet vad som ska beställas.
L larsigve skrev:
Hejsan

Nu har gamla trotjänaren börjat klonka och smälla då trumman ska till och centrifugera.
Antar att det är stötdämpare/fjädrar eller fästen som strular. Vill gärna reparera den.
Någon som har en sprängskiss?

Så man vet vad som ska beställas.
Vi hade en Miele Softtronic W407 Exclusive. Den började också "smälla" vid centrifugering. Dessutom började trumman bli ocentrerad. Det visade sig vara center "trearmen" som håller trumman och roterar den, som var helt sönder frätt. Se bild. Mycket dålig kvalitet på en Miele tvättmaskin. Dessutom fanns inte delen i tillverkningen längre så det slutade med att vi fick köra den till soptippen. Precis innan hade vi bytt Gammal metallbit, möjligtvis del av fordon, rostig, smutsig, ligger på trätrall, närbild.
Skapa konto
Explosionsritning av maskindelar, möjligen fordonskomponent, med numrerade delar för sammanställning eller serviceguide.
Skapa konto
stötdämparna.

A
C Canutos skrev:
Vi hade en Miele Softtronic W407 Exclusive. Den började också "smälla" vid centrifugering. Dessutom började trumman bli ocentrerad. Det visade sig vara center "trearmen" som håller trumman och roterar den, som var helt sönder frätt. Se bild. Mycket dålig kvalitet på en Miele tvättmaskin. Dessutom fanns inte delen i tillverkningen längre så det slutade med att vi fick köra den till soptippen. Precis innan hade vi bytt[bild] [bild] stötdämparna.
Ja det är skitkvalitet den höll inte mer än 30år...

A
C Canutos skrev:
Vi hade en Miele Softtronic W407 Exclusive. Den började också "smälla" vid centrifugering. Dessutom började trumman bli ocentrerad. Det visade sig vara center "trearmen" som håller trumman och roterar den, som var helt sönder frätt. Se bild. Mycket dålig kvalitet på en Miele tvättmaskin. Dessutom fanns inte delen i tillverkningen längre så det slutade med att vi fick köra den till soptippen. Precis innan hade vi bytt[bild] [bild] stötdämparna.
den delen var nog aldrig som reservdel utan den satt monterad på trumman (bild12) från fabrik

electroluxaren skrev:
den delen var nog aldrig som reservdel utan den satt monterad på trumman (bild12) från fabrik
Hela maskinen var monterad från fabrik! Den del jag visar på bild, fanns som reservdel och kan i dag att köpas som "piratdel", tillverkad i rostfritt (Komposit?), Dåligt av Miele att inte tillhandahålla denna, lätt utbytbara del.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A
C Canutos skrev:
Hela maskinen var monterad från fabrik! Den del jag visar på bild, fanns som reservdel och kan i dag att köpas som "piratdel", tillverkad i rostfritt (Komposit?), Dåligt av Miele att inte tillhandahålla denna, lätt utbytbara del.
No shit scherlock var maskinen monterad från fabrik?
den delen du visar bild på finns i alla fall inte med på den sprängskissen du visar!
Har du någon länk till piratdelen?

electroluxaren skrev:
No shit scherlock var maskinen monterad från fabrik?
den delen du visar bild på finns i alla fall inte med på den sprängskissen du visar!
Har du någon länk till piratdelen?
Du har rätt. Spängskissen representerar inte korrekt modell. Den är emellertid vad dom skickade till mig, trots att dom hade fått bilden på den sönderfrätta delen. Mycket dåligt av Miele, men dom verkar till att ha blivit ett "dussinföretag".

A
C Canutos skrev:
C Canutos skrev:
Du har rätt. Spängskissen representerar inte korrekt modell. Den är emellertid vad dom skickade till mig, trots att dom hade fått bilden på den sönderfrätta delen. Mycket dåligt av Miele, men dom verkar till att ha blivit ett "dussinföretag".
Som jag skrev detta sönderfrätta kors finns ej heller som reservdel till övriga miele maskiner.

electroluxaren skrev:
Som jag skrev detta sönderfrätta kors finns ej heller som reservdel till övriga miele maskiner.
Hade jag sett, bl.a. detta innan jag kastade vår maskin, vilken f.ö. var i absolut perfekt skick, på soptippen, hade jag sparat 10 000 kronor. Detta knystade Miele ingenting om. Dom förtjänar en stor skämskudde! Fläktbladsarmar av metall, använda och smutsiga, ligger utspridda på mörk yta.
Skapa konto

Stahl Kreuz Trommelkreuz Trommelachse Lagerkreuz passt zu ALLEN Miele-Maschinen | eBay
electroluxaren skrev:

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
C Canutos skrev:
Hade jag sett, bl.a. detta innan jag kastade vår maskin, vilken f.ö. var i absolut perfekt skick, på soptippen, hade jag sparat 10 000 kronor. Detta knystade Miele ingenting om. Dom förtjänar en stor skämskudde![bild]
Stahl Kreuz Trommelkreuz Trommelachse Lagerkreuz passt zu ALLEN Miele-Maschinen | eBay
Du tycker att Miele ska hänvisa dig till Ebay eller vadå?

Vonelffors Vonelffors skrev:
Du tycker att Miele ska hänvisa dig till Ebay eller vadå?
Ja, så klart, när dom inte själva är kapabla att lösa ett så här pass enkelt fel och om dom bryr sig om sina kunder. Ingen "customer care" alls! Hoppas att alla som har detta fabriksfel på sina maskiner, ser denna tråd och kan spara in c:a. 10 000 kronor för en investering på några hundralappar. Nu kanske dessa maskiner kan bli både 20 år och mer!? Som sagt, Miele borde skämmas ordentligt!

A
C Canutos skrev:
Hade jag sett, bl.a. detta innan jag kastade vår maskin, vilken f.ö. var i absolut perfekt skick, på soptippen, hade jag sparat 10 000 kronor. Detta knystade Miele ingenting om. Dom förtjänar en stor skämskudde![bild]
En massa kors i olika grad av förfall, men nått går nog att använda, dock inte det med rödalger.
Tveksamt dock om något passar din maskin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.