Det är inga problem, man spränger rutinmässigt enstaka cm från bef byggnader. Jag har själv jobbat bakom en glasfasad där de sprängde mindre än 50 cm framför mig. Jag vände bara bort huvudet när varningssignalen gick, så ev glassplitter inte skulle träffa ögonen.