4 012 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Sprängare i Göteborg?
Hej,
kan någon tips om en duktig och prisvärd sprängare i Göteborg?
Behöver spränga bort en liten bergsknalle som kommer upp precis där vi skall ha vårt garage. Ytan som behöver sprängas är ca 50m2 och djup knappt 1 meter, 2-3 hus inom 50meter.
Någon som även har ett humm om vad en realistisk kostnad för detta bör vara?
/Mikael
kan någon tips om en duktig och prisvärd sprängare i Göteborg?
Behöver spränga bort en liten bergsknalle som kommer upp precis där vi skall ha vårt garage. Ytan som behöver sprängas är ca 50m2 och djup knappt 1 meter, 2-3 hus inom 50meter.
Någon som även har ett humm om vad en realistisk kostnad för detta bör vara?
/Mikael
Hej! en väldigt grov uppskattning av priset är ca 6-8000 kr för etablering samt ca 3-400kr m3 berg som ska sprängas plus väldigt cirka 10-15000 besiktning av närliggande hus så om det rör sig om 50 m3 berg som ska bort skulle jag gissa ca 40 - 50 000 för sprängningen. men som sagt väldigt grovt höftat på ett ungefär. besiktningskostnaden har jag ingen uppdaterad siffra på och det kan nog även variera en del så kostnaden för den får du ta med en nypa salt.
Hej, såg att den här tråden var väldigt gammal, men ifall någon läser den ändå efter att ha hittat den via Google och söker efter duktiga bergsprängare så kan jag varmt rekommendera en spräng firma ifrån Göteborg/Kungsbacka med bra priser som vi anlitat till två av våra husbyggen: http://snabbspräng.se
MvH
MvH
Vad är deras pris per kubik?S sharkpower skrev:
Klicka här för att svara