Hur är det då med de där gummiplopparna som följer med hinkarna? Har mina hinkar i bjälklag med kutterspån, min elektriker sa att de plopparna endast används om det finns risk för kondens dvs om man har hinkarna på vinden eller dyl!?

/Sam
 
robban44 skrev:
När det gäller denna installation som vi talar om så räcker det med 10 cm då ingen potta skall användas.

När det gäller Maxel och om man som hemmapulare skall installera deras grejor så följer det med deras pottor värmebeständig slang att trä över kablage inne i pottan så där har du rätt. När det gäller värmebeständig kabel hela vägen så stämmer det inte att det behövs, det som är viktigt är att följa det rekommenderade maxavståndet från spot till trafo och den dimension på kabel som föreskrivs, det går alldeles utmärkt med t.ex FK, RK, EKK 2X2,5, EKLK 2X2,5, eller som sagts innan RKUB 2X2,5  
Borde väl räcka med 2x1,5? Om man har elektronisk trafo o håller sig under föreskrivna 2m?
 
Jo det räcker, brukar använda max anlutningsarea på sekundärsidan så det finns marginal.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.