Jag har fått problem med att spottarna börjat blinka i badrummet. De har funkat i 10 år, men plötsligt började en av spottarna (LED) blinka frenetiskt. Trodde att det var just den spotten, men när jag skruvade ur den så började nästa blinka. Finns det någon bra gissning på vad som hänt...?

Videon kanske inte är supertydlig, men det syns att det blinkar hoppas jag.

• Gilla
Latexfacet
  • Laddar…
N Nilfons skrev:
Finns det någon bra gissning på vad som hänt...?
Något har gått sönder. :cry: Har du dimmer? Drivs spottarna av 230 Volt eller finns en transformator inblandad. Lade flera spottar av samtidigt är väl eventuell dimmer eller transformator att misstänka även om du givetvis kan ha sådan otur att tidens tand drabbar flera spottar nästan samtidigt. Hur många spottar har du totalt? Blinkar alla eller bara några?

N Nilfons skrev:
Jag har fått problem med att spottarna börjat blinka i badrummet. De har funkat i 10 år, men plötsligt började en av spottarna (LED) blinka frenetiskt. Trodde att det var just den spotten, men när jag skruvade ur den så började nästa blinka. Finns det någon bra gissning på vad som hänt...?

[video]
N Nilfons skrev:
Jag har fått problem med att spottarna börjat blinka i badrummet. De har funkat i 10 år, men plötsligt började en av spottarna (LED) blinka frenetiskt. Trodde att det var just den spotten, men när jag skruvade ur den så började nästa blinka. Finns det någon bra gissning på vad som hänt...
[video]
hej, jag hade liknande problem med mina. Om det är LED och 12v så går spottarna säkert till en fördelare och sedan vidare till trafo/driver. I fördelaren sitter det ett litet kretskort där små kontakter är fastlödda på. De kan ibland släppa i själva lödningen och det löser man enklast genom att ta fram lödkolven och värma på igen.

lärjungen
Kolla huvudsäkringarna till huset. Några av mina led-lampor började flimra när en av de tre huvudsäkringarna gick. Men då skulle du sannolikt ha fler problem än bara flimrande lampor i badrummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.