Går det att koppla på en förgrening för 6 spottar på en trafo som är gjord för 20m kabellängder. Det står att den har 2 utgångar?
 
Det borde inte vara ngt. problem. men tänk på att ha tillräkligt grova kablar, inte så mycket av säkerhetskäl, men för att inte få för stort ljusbortfall.
 
Det är bara att koppla på, det enda som är kritiskt är effekten, är det 6st 20W så krävs 120W, helst 150W då blir den inte så varm, tar du en 200w så kommer den knappt generera någon värme alls. Kan vara bra i trånga utrymmen. Är spotslingan mer än 5-6m så skulle jag tagit 2,5mm² FK
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.