Hej!

Vi håller på att renovera vindsvåningen och ska lägga ny isolering i taket inkl fuktspärr och ny innerpanel.

I panelen har vi tänkt ha spotlights, men har lite funderingar på hur man gör med fuktspärren (plastfolie precis ovanför takpanelen.

Kan man göra hål i fuktspärren utan risk, eller kommer fukten "åka" upp igenom spotlightsen? Det kanske finns helt täta spot'ar?

Vi kan inte sänka innertaket för att spot'arna ska få plats under platsfolien, det är gränsfall för lågt i tak redan nu...

Tacksam för all hjälp!
-Tomas
 
Hej Knet. Du måste ha fritt utrymme runt och över spl. med hjälp av ex. plåtburk ca 20 cm. pga värmen, sen klistrar du spärren runt burk med hjälp av ex. silvertejp, isolering över burken Klart! :)
 
Hrm en liten parantes är plåt ångtätt------> nope
 
Är inte plåt ångtätt???? Man ska kanske inte resa till rymden i en plåtburk.. men nog duger det till spotlightslåda ???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.