1 100 läst ·
27 svar
1k läst
27 svar
Spotlight lyser konstant
Moderator
· Stockholm
· 57 702 inlägg
Är det möjligen en dosdimmer inbladandad här? Är någon av knapparna återfjädrande?
Ingen dimmer har jag. På något sätt får spotlights ström.ingen knapp är återfjädrande. Testade med en taklampa och taklampa fungerar bra, på och av men spotlights är alltid på. Svart kabeln är till taklampan och den gråa borde vara till spotlights tycker man.
H hempularen skrev:
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 702 inlägg
Men det har alltså fungerat? Ingen dosdimmer? Har du någon smartswihtch ex. en plejd inblandad?
Hej, nu har jag lyckats att fungera. Transformatorn hade en brunn kabel kopplad till brun från väggen, därför strömbrytaren var konstant. En tredje brunn kabel gick till strömbrytaren. Den gråan från transformatorn gick till strömbrytaren för att styra spotlights. Tog bort brunn från transformatorn och kopplade med de gråan som kopplar strömbrytaren med transformatorn istället. Funkar fint nu. Både taklampa [oberoende] och spotlights.Super tack för era input🙏nisse123 skrev:
In fundering om jag skulle ha en shelly dosa för att styra spotlights med en app, behöver jag koppla den gråa och den brunna med shelly, men shelly behöver lopplan med en något som heter load, vilken kabeln
Jag försökte få en shelly men kommer inte ihåg att jag lade in två brunnar på detta sätt🤔Purre skrev:
Bifogar bilden på dosan och shelly dimmer 2 tänkte jag installera. Bara för att styra spotlight. Taklampa behövs inte.Purre skrev:
Den nuvarande led-drivern har inbyggd dimmer (push alt 1..10V) och kan inte användas med Shelly dimmer 2.
Ja det bör fungera men hur drivern reagerar på strömavbrott bör stå i manualen.
Klicka här för att svara