Är det möjligen en dosdimmer inbladandad här? Är någon av knapparna återfjädrande?

Ingen dimmer har jag. På något sätt får spotlights ström.ingen knapp är återfjädrande. Testade med en taklampa och taklampa fungerar bra, på och av men spotlights är alltid på. Svart kabeln är till taklampan och den gråa borde vara till spotlights tycker man.
H hempularen skrev:
Är det möjligen en dosdimmer inbladandad här? Är någon av knapparna återfjädrande?

Redigerat:
Men det har alltså fungerat? Ingen dosdimmer? Har du någon smartswihtch ex. en plejd inblandad?

M manpreto skrev:
Ingen dimmer har jag. På något sätt får spotlights ström.ingen knapp är återfjädrande. Testade med en taklampa och taklampa fungerar bra, på och av men spotlights är alltid på. Svart kabeln är till taklampan och den gråa borde vara till spotlights tycker man.
När jag såg närmare finns det en dosa. Borde vara relaterad till spotlights. Ledningsdosor med kablar och kopplingsplintar, potentiellt kopplade till spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Det där är transformatorn till spotlighten.

nisse123 nisse123 skrev:
Det där är transformatorn till spotlighten.
Hej, nu har jag lyckats att fungera. Transformatorn hade en brunn kabel kopplad till brun från väggen, därför strömbrytaren var konstant. En tredje brunn kabel gick till strömbrytaren. Den gråan från transformatorn gick till strömbrytaren för att styra spotlights. Tog bort brunn från transformatorn och kopplade med de gråan som kopplar strömbrytaren med transformatorn istället. Funkar fint nu. Både taklampa [oberoende] och spotlights.Super tack för era input🙏

Purre
Har den lyst i flera års tid då eller? För annars har du ju varit där och kopplat för att få den att lysa konstant. Saker kan inte ändras i kopplingen bara sisådär.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
In fundering om jag skulle ha en shelly dosa för att styra spotlights med en app, behöver jag koppla den gråa och den brunna med shelly, men shelly behöver lopplan med en något som heter load, vilken kabeln
Purre Purre skrev:
Har den lyst i flera års tid då eller? För annars har du ju varit där och kopplat för att få den att lysa konstant. Saker kan inte ändras i kopplingen bara sisådär.
Jag försökte få en shelly men kommer inte ihåg att jag lade in två brunnar på detta sätt🤔

Purre
Går inte att ge ett svar på den informationen du ger oss.
Vad exakt är det för Hide-a-lite sak? Kopplingsschema? Exakt vilken Shelly? Kopplingsschema?

Purre Purre skrev:
Går inte att ge ett svar på den informationen du ger oss.
Vad exakt är det för Hide-a-lite sak? Kopplingsschema? Exakt vilken Shelly? Kopplingsschema?
Bifogar bilden på dosan och shelly dimmer 2 tänkte jag installera. Bara för att styra spotlight. Taklampa behövs inte.

• Anslutningsschema för Shelly Dimmer 2, visar koppling för styrning av spotlight, med enheter markerade SW1, SW2 och anslutningar L, N, O.
    Skapa konto
  • Shelly Dimmer 2 och dosa redo för installation, synliga kablar och etikettinformation.
    Skapa konto
Den nuvarande led-drivern har inbyggd dimmer (push alt 1..10V) och kan inte användas med Shelly dimmer 2.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Den nuvarande led-drivern har inbyggd dimmer (push alt 1..10V) och kan inte användas med Shelly dimmer 2.
Tack så mycket, visste inte det. Det förklarar varför jag fick problem. Tror du det funkar med shelly 1 pm som inte har dimmer funktion bara on /off ?

Redigerat:
Ja det bör fungera men hur drivern reagerar på strömavbrott bör stå i manualen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.