Hej! Jag har fått fram en superfin innervägspont i vår sekelskifteslägenhet. Men jag skulle behöva komplettera med mer för att laga och utöka vissa bitar. Någon som vet vad denna typ av spont/panel heter och vart kan jag få tag i mer? :) Behöver kanske inte vara 100% indentisk men så likvärdig det går. Tack så mycket på förhand.

Närbild av historisk innervägspont med måttangivelser: total bredd 70 mm, höjd 14 mm och andra specificerade mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på beige sekelskiftesinnerväggspont med synliga skarvar och penseldrag.
Skapa konto
Gammal vitmålad vertikal panelvägg med synliga skarvar och slitage, i en sekelskifteslägenhet.
Skapa konto
Närbild av gammal lackad innerväggspont i furu med synliga träådringar och knothål.
Skapa konto

Tack för all hjälp!

Redigerat:
Välkommen till forumet!

Verkligen fin panel.
Locklistpanel
Med de dimensionerna kan det vara lite knepigt. Kolla på sekelskifte.se. Det går dock att specialbeställa från ett hyvleri.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lockpanel menar jag naturligtvis. Autokorrekt var snabbare än jag.

• Gilla
Unnkan
  • Laddar…
Är det inte en lite extrem variant av enkelfasspont? Förr var tillverkningen av panel väldigt småskalig, hitta nya sådana är säkert inte möjligt. Ett specialsnickeri fixar det enkelt.

Tack för era svar! Ska kolla runt på ett specialsncikerier. Några rekomendationer på sådana i Göteborgstrakten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.