9 551 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
Spola ren avlopp själv eller ta in firma?
Gissningsvis behöver du köpa någon adapter. Kolla vilken eller vilka kranar du vill ansluta till och se vad de har för gänga. Brukar vara typ M22. Själv köpte jag en sliten men rejäl högtryckstvätt på Blocket för några hundra. Säljaren brukade förvara den utomhus även under vintern(!) Jag har därför inte brytt mig när jag råkat glömt den ute något år. Brukar bränna en säkring i början av säsongen varje år, men sedan funkar den.Z ZeroKnowledge skrev:
Ja jag har hittat en begagnad också, så pass billigt att det inte gör nåt om den rasar ihop.. Och skulle den fungera så har den betalat av sig mångfalt kontra en spolfirma. Får tacka för alla tips här i tråden. Och följer ditt råd om att inte använda dylik utrustning för kirurgiska ändamål efter avloppsrensL Lilllen skrev:Gissningsvis behöver du köpa någon adapter. Kolla vilken eller vilka kranar du vill ansluta till och se vad de har för gänga. Brukar vara typ M22. Själv köpte jag en sliten men rejäl högtryckstvätt på Blocket för några hundra. Säljaren brukade förvara den utomhus även under vintern(!) Jag har därför inte brytt mig när jag råkat glömt den ute något år. Brukar bränna en säkring i början av säsongen varje år, men sedan funkar den.![]()
Produkter som diskuteras: "avloppsrens"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
En högtryckstvätt kräver rätt bra flöde för att fungera. Hos mig hade det aldrig fungerat att ansluta i köket, men du kanske har bättre tryck/flöde än jag har
Gamla ägarna rensade sitta avlopp via spolbil regelbundet. Jag köpte en spolslang till högtryckstvätten och löste det själv i några år. Sparade en hel del slantar. Avlopp är inte raketforskning.
Sedan tröttnade jag på återkommande jobb, filmade rören, grävde sedan upp och bytte rören, då dessa var slut.
Gamla ägarna rensade sitta avlopp via spolbil regelbundet. Jag köpte en spolslang till högtryckstvätten och löste det själv i några år. Sparade en hel del slantar. Avlopp är inte raketforskning.
Sedan tröttnade jag på återkommande jobb, filmade rören, grävde sedan upp och bytte rören, då dessa var slut.
Bra tanke. Jag har själv inte testat detta utan kopplat min på tappventilen till tvättmaskinen. Har själv monterat ytterligare en tappventil på varmvattnet i tvättstugan som jag anslutit till högtrycken när jag behövt varmt.B BSOD skrev:En högtryckstvätt kräver rätt bra flöde för att fungera. Hos mig hade det aldrig fungerat att ansluta i köket, men du kanske har bättre tryck/flöde än jag har
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden