Har nyligen köpt ett hus från -45 och vi planerar att inom några månader påbörja en helrenovering av tvättstuga/duschrum i källaren. Funderar på om innan dess bör passa på att spola/filma avlopp ut till gatan för att se om några åtgärder kan behövas där? Avloppet är från -74.
De vi köpte huset av påstod att golvbrunnen i duschen dränerade dåligt, men det är ingenting vi har märkt av. Dock blir det stående vatten, men det beror ju på dåligt fall mot golvbrunnen snarare än golvbrunnen i sig. Vi alltså inte själva upptäckt någonting som gör att vi misstänker att någonting är fel med avloppet, så spola/filma är endast i förebyggande syfte. Men det kanske är bättre att kolla nu än att vänta på att det eventuellt smäller tänker jag
Någon som kan utläsa någonting ur bifogad ritning? Ser att det står PVC lite överallt, ska man tro att det är plaströr snarare än gjutjärn?
Vidare så är tomten idag avstycka c:a 6 meter nedanför vårat hus, så större delen av avloppet ut mot gatan går över grannens tomt. Så vitt jag förstår så finns inget servitut för detta idag. Kan jag få problem om vi spolar avloppen och någon del av avloppet på grannens tomt går sönder?