1 237 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
spillavlopp till dagvatten ?
Hej.
Håller på med plattan, avloppsrören.
Har lagt i en golvbrunn och lite annat. i det som kommer vara tvättstuga.
"problemet" är att min frånluftsvärmepump är tänkt att stå på andra sida väggen till tvättstugan.
Värmenpumpens spillavlopp ska enligt instr. kopplas till golvavlopp.
Jag kan lägga i en golvbrunn till,men det blir lite krångligt, men funderar på om det inte borde går bra att dra v-pumpens spillkopp till separat ledning som leder ner till dagvattenbrunnen ?
Separat ledning och ev. med vattenlås i brunnen. (inte en chans att vatten backar upp, men kanske för att hindra luften att passera fram o tillbaka ?)
Brunnen ligger ca 6 meter från huset och men bra fall i ledningar.
Håller på med plattan, avloppsrören.
Har lagt i en golvbrunn och lite annat. i det som kommer vara tvättstuga.
"problemet" är att min frånluftsvärmepump är tänkt att stå på andra sida väggen till tvättstugan.
Värmenpumpens spillavlopp ska enligt instr. kopplas till golvavlopp.
Jag kan lägga i en golvbrunn till,men det blir lite krångligt, men funderar på om det inte borde går bra att dra v-pumpens spillkopp till separat ledning som leder ner till dagvattenbrunnen ?
Separat ledning och ev. med vattenlås i brunnen. (inte en chans att vatten backar upp, men kanske för att hindra luften att passera fram o tillbaka ?)
Brunnen ligger ca 6 meter från huset och men bra fall i ledningar.
Du kan dra ett rör , ett vitt plaströr 32 mm , muffar krokar e.t.c är med tätning i , bara trycka ihop och avsluta om möjligt strax vid brunnen ., med infart vid VP
Har du inte lagt golvet dra fram ett rör som går upp på väggen , sätt ett vattenlås modell tvättmaskin
på det så har du ett bra utlopp för vattnet , inga stora mängder som kommer
Har du inte lagt golvet dra fram ett rör som går upp på väggen , sätt ett vattenlås modell tvättmaskin
på det så har du ett bra utlopp för vattnet , inga stora mängder som kommer
Klicka här för att svara