5 207 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Spikpistol
har ingen erfrenhet av just dne specifila modellen, me all övrig power kraft utrustning jag kommit i närheten av har varit av väldigt dålig kvalitet, så se upp och lägg eventuellt på en extra slant för att få något riktigt som du slipper bli besviken på
Jag har inte provat den men är också ute efter en spikpistol, dock funderar jag på en elektrisk eftersom jag inte har någon kompressor. Jula har denna http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=333911495&pf_id=SE-004267någon som har någon synpunkt?nikklas skrev:
Jag köpte en Dewalt spikpistol på Ebay. Mycket billigare i Staterna och tryckluftsgrejerna är ju samma på denna sida Atlanten. Jag är väldigt nöjd med min och du behöver inte hosta upp särkilt mycket mer stålar för att få en "riktig" maskin. Jag har för mig att jag betalade ungefär 2700 inkl frakt.. 
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
henrikgbg skrev:Jag köpte en Dewalt spikpistol på Ebay. Mycket billigare i Staterna och tryckluftsgrejerna är ju samma på denna sida Atlanten. Jag är väldigt nöjd med min och du behöver inte hosta upp särkilt mycket mer stålar för att få en "riktig" maskin. Jag har för mig att jag betalade ungefär 2700 inkl frakt..![]()
Kan bara instämma,, har precis köpt en Senco Framepro 602 - $202 inkl. frakt, sedan kan man ju iofs åka på tull och moms - men det blir ju ändå strax runt 2K.
Gratulerar!Styx skrev:
Har själv en Senco FramePro 650 som jag är extremt nöjd med. Har nu skjutit ~ 15.000 spik med utan krångel. Glöm inte att smörja pikkan då och då, så kan du testamentera bort den sen
Testamentera bort..??
Jag har bestämt mig för en riktigt stor kista där mina favoriter skall få följa med, hoppas pickan blir en av dem.. En såg måste jag dock ha med mig ifall jag vaknar till liv och vill komma ut..
Jag har bestämt mig för en riktigt stor kista där mina favoriter skall få följa med, hoppas pickan blir en av dem.. En såg måste jag dock ha med mig ifall jag vaknar till liv och vill komma ut..
Jag köpte en Dewalt D51845 från Boston Industrial på ebay, $269.00 + frakt ($45) men jag rekomenderar att ta den extra kostnaden för flygfrakt (ca $40 mer).. jag höll på att slita av mig håret då det tog 9 veckor innan den dök upp.
Har även köpt en D51256K på ebay den gick på ca 1700 inkl frakt och kom hem på mindre än 1 vecka.
/J
Har även köpt en D51256K på ebay den gick på ca 1700 inkl frakt och kom hem på mindre än 1 vecka.
/J
Spikpistoler med rakbandad spik tycker jag man lika gärna kan vara utan. Man får ju byta spik hela tiden. Det ska vara spikpistoler som har rundbandad spik. Tar ca 200-300 spik. Dessutom är de mycket behändigare att jobba med. Magasinet är ju ivägen hela tiden på en rakbandad pika.
arbetar man som byggare så kan det vara värt det. Dom med rundbandad spik kostar mer och dessutom så kostar spiken mera. Det tar inte speciellt lång tid att ladda om.
Jag har iaf inte så bråttom när jag arbetar hemma att det stör mig att ladda om.Det går iaf bra mkt fortare än att spika förhand.
Jag har iaf inte så bråttom när jag arbetar hemma att det stör mig att ladda om.Det går iaf bra mkt fortare än att spika förhand.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden