Düsseldorff
Vikt är ju en faktor i val av spikpistol men jag tror inte att det här hjälper TS särskilt mycket. Och det är ju det tråden går ut på.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vikt är ju en faktor i val av spikpistol men jag tror inte att det här hjälper TS särskilt mycket. Och det är ju det tråden går ut på.
Men ditt prat om ideologiskt DeWalt hatande gör? ;)(y)
Vi kan väl enas om att testet som nanowire länkade ovan inte var till Dewalts fördel?
Sen kanske det var ett måndagsexemplar osv.

Det bästa rådet, även om det kanske inte är så lätt gällande batteripistoler är väl som vanligt, åk runt och kläm och känn. Vilken känns bra i handen, grepp, vikt, tyngdpunkt etc. (y)

Spikar läkt just nu med Hikokin, den gör vad den ska. En retlig grej insåg jag precis och det är att det inte ryms 2 remsor 3" spik, utan det kräver att en spik skjuts innan nästa remsa får plats och 39spik ryms, gällande Essve spik. :rolleyes:
 
Jag har än idag inte hittat någon batteripicka som slår Paslode. Det enda som gör det är Max högtryckspistoler.
 
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Men ditt prat om ideologiskt DeWalt hatande gör? ;)(y)
Vi kan väl enas om att testet som nanowire länkade ovan inte var till Dewalts fördel?
Sen kanske det var ett måndagsexemplar osv.

Det bästa rådet, även om det kanske inte är så lätt gällande batteripistoler är väl som vanligt, åk runt och kläm och känn. Vilken känns bra i handen, grepp, vikt, tyngdpunkt etc. (y)

Spikar läkt just nu med Hikokin, den gör vad den ska. En retlig grej insåg jag precis och det är att det inte ryms 2 remsor 3" spik, utan det kräver att en spik skjuts innan nästa remsa får plats och 39spik ryms, gällande Essve spik. :rolleyes:
Ja, det kan vi absolut enas om. Mitt inlägg var inte menat som ett DeWalt-försvar, utan jag ville bara peka på att vikt inte är allt.

Edit: och du har rätt, det hjälper sällan att blanda in religion. ;)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Måste kasta in en fråga här, funkar det att skjuta 90 spik med dewalt 692 typ (?)? Jag har min DW 680 och tycker den är suverän men läst mycket om att 692an inte slår i 90 spik.

Skjutit endel med hikoki stompicka och gillar den maskinen väl men den är tung!
 
T
Pasloden tror jag är tyngre än ovan nämnda pistoler, så vikten känns inte avgörande. Mer prestandan och tillförlitligheten.
 
M Mickebandsåg skrev:
Måste kasta in en fråga här, funkar det att skjuta 90 spik med dewalt 692 typ (?)? Jag har min DW 680 och tycker den är suverän men läst mycket om att 692an inte slår i 90 spik.

Skjutit endel med hikoki stompicka och gillar den maskinen väl men den är tung!
Hur lätt som helst. PANG! TJOFF!
 
  • Gilla
Mickebandsåg och 2 till
  • Laddar…
Q
Både DeWalt och Hitachi (nu Hikoki) är bra.
Hitachi känns dock vid användning som en traditionell gas spikpistol, Dewalt har ett svänghjul som måste kommma i varv för att kunna avfyra....
Därför valde jag Hitachi.....
Hitachi finns i två utföranden för 21 och 34 graders spik, den senare heter dbcl på slutet.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Q
Vägde av nyfikenhet Hitachi nr1890 dbcl med det slimmade 3ah batteriet....
 
  • Digital våg som visar vikten 4.64 kg, troligen för en Hitachi verktygsmodell med batteri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Kretikos Kretikos skrev:
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
Du vill inte sälja Milwaukeen nu? :cool:
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Du vill inte sälja Milwaukeen nu? :cool:
Nej den släpper jag inte men jag har en kvaddad Hitachi om det kan vara nåt? :rofl:
 
Kretikos Kretikos skrev:
Nej den släpper jag inte men jag har en kvaddad Hitachi om det kan vara nåt? :rofl:
Hur kvaddad och pris?
 
T
Om någon har en begagnad Dewalt DCN692 eller Milwaukee M-18 FFN till salu så är jag intresserad.
 
Kretikos Kretikos skrev:
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
Hej, Lyfter tråden och undrar hur du upplever din Milwaukee nu när du haft den i några år?
tack/mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.