16 652 läst ·
34 svar
17k läst
34 svar
Spikpistol som endast drivs med batteri
Men ditt prat om ideologiskt DeWalt hatande gör?Düsseldorff skrev:
Vi kan väl enas om att testet som nanowire länkade ovan inte var till Dewalts fördel?
Sen kanske det var ett måndagsexemplar osv.
Det bästa rådet, även om det kanske inte är så lätt gällande batteripistoler är väl som vanligt, åk runt och kläm och känn. Vilken känns bra i handen, grepp, vikt, tyngdpunkt etc.
Spikar läkt just nu med Hikokin, den gör vad den ska. En retlig grej insåg jag precis och det är att det inte ryms 2 remsor 3" spik, utan det kräver att en spik skjuts innan nästa remsa får plats och 39spik ryms, gällande Essve spik.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Ja, det kan vi absolut enas om. Mitt inlägg var inte menat som ett DeWalt-försvar, utan jag ville bara peka på att vikt inte är allt.FredrikR skrev:
Men ditt prat om ideologiskt DeWalt hatande gör?
Vi kan väl enas om att testet som nanowire länkade ovan inte var till Dewalts fördel?
Sen kanske det var ett måndagsexemplar osv.
Det bästa rådet, även om det kanske inte är så lätt gällande batteripistoler är väl som vanligt, åk runt och kläm och känn. Vilken känns bra i handen, grepp, vikt, tyngdpunkt etc.
Spikar läkt just nu med Hikokin, den gör vad den ska. En retlig grej insåg jag precis och det är att det inte ryms 2 remsor 3" spik, utan det kräver att en spik skjuts innan nästa remsa får plats och 39spik ryms, gällande Essve spik.![]()
Edit: och du har rätt, det hjälper sällan att blanda in religion.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Måste kasta in en fråga här, funkar det att skjuta 90 spik med dewalt 692 typ (?)? Jag har min DW 680 och tycker den är suverän men läst mycket om att 692an inte slår i 90 spik.
Skjutit endel med hikoki stompicka och gillar den maskinen väl men den är tung!
Skjutit endel med hikoki stompicka och gillar den maskinen väl men den är tung!
Hur lätt som helst. PANG! TJOFF!M Mickebandsåg skrev:
Både DeWalt och Hitachi (nu Hikoki) är bra.
Hitachi känns dock vid användning som en traditionell gas spikpistol, Dewalt har ett svänghjul som måste kommma i varv för att kunna avfyra....
Därför valde jag Hitachi.....
Hitachi finns i två utföranden för 21 och 34 graders spik, den senare heter dbcl på slutet.
Hitachi känns dock vid användning som en traditionell gas spikpistol, Dewalt har ett svänghjul som måste kommma i varv för att kunna avfyra....
Därför valde jag Hitachi.....
Hitachi finns i två utföranden för 21 och 34 graders spik, den senare heter dbcl på slutet.
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Du vill inte sälja Milwaukeen nu?Kretikos skrev:
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
Hej, Lyfter tråden och undrar hur du upplever din Milwaukee nu när du haft den i några år?Kretikos skrev:
Har en Hitachi som var väldigt trevlig. Dock gick djupinställningen åt pipan mitt i en takläggning (inte orkat lämna in den på service ännu på två år). Hyrde då en Dewalt för att avsluta det bygget. Tyckte den var bra men lite störande hur den laddar men är nog vanesak. Dock drog den en del dubbelspik. Köpte en beggad Milwaukee på Tradera på försommaren då jag kör det på andra verktyg. Bara hunnit skjuta några tusen spik ännu men den känns nog mest gedigen i mitt tycke.
tack/mvh
