T
Som någon kanske läst så strular min Paslode IM90. Även om den går igång igen känner jag att jag gärna byter från gas.

Om man ska byta till en som är batteridriven, vad skulle ni rekommendera då?

Düsseldorff
Jag är ju svag för DeWalts batteridrivna, exempelvis DCN660 på bilden nedan. Sjukt pålitlig, trasslar aldrig. Nu kommer det ju dyka upp en eller annan ideologiskt driven DeWalt-hatare här i tråden men det får jag ta.

Hand håller en DeWalt DCN660 batteridriven spikpistol i ett halvfärdigt byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Kör också DeWalt, har 3 st olika storlekar och har aldrig haft minsta problem, bara ta fram och köra.

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Kanske hjälper dig i valet

B
Köpte en senco gt90ch från GB för ngt år sedan. Fick den för en spottstyver gentemot Sveriges priser och tycker den funkar bra. Har trasslat lite på slutet men behöver nog mest bara smörjas lite.
Har då spikat fasaden på stugan med den utan problem.

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Dewalts är fin det enda som jag har upplevt är drygt med den är hur säkringen sitter. Ja lyckas alltid råka trycka till den med handen när ja har skjutit så måste man trycka tillbaka den innan nästa spik. Har tappat det ett par gånger pga de men de beror kanske på hur ja håller handen eller nått. Har även använt både Hikoki/Hitachi, senco oxå och tycker nog ändå att senco är bäst. Dock är alla bra även om ja tycker att Hitachi överlag har blivit sämre sen de blev Hikoki.

Enda nackdelarna med batteri vs gas är att batteripistolerna är lite tyngre och skjuter långsammare än gas men man slipper iaf gaslukten ;)

Dewalt DCN 692 är mycket trevlig. Accepterar round head. Kanske lite tung. Har dock ej känt på andra batterimaskiner.

Dewalt självklara valet, bara vikten på konkurrenterna gör att dem går bort direkt. Bara prova känna på vikt skillnaden mellan dewalt och milwaukee.

buspojken buspojken skrev:
Dewalt självklara valet, bara vikten på konkurrenterna gör att dem går bort direkt. Bara prova känna på vikt skillnaden mellan dewalt och milwaukee.
Enligt testen på videon ovan var det ju inte så. Bra om du kan ge litet mer kött på benen för vad du påstår.

Rickard.
funkar inte Google för dig ?
Milwaukee 5.1 kilo
[länk]

Dewalt 4.1 kilo
[länk] />
som ja skrev ovan, bara känna på dem, skillnaden är markant
Jag tolkar det som att milwaukee väger med batteri och DeWalt utan vilket skulle kunna förklarar den stora skillnaden. Ett dewalt 18V 5ah verkar väga ≈600g så det är fortfarande en viss skillnad om det är så.

Jag kan väga med och utan på Dewalten lite senare idag.

• Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
funkar inte Google för dig ?
Milwaukee 5.1 kilo
[länk]

Dewalt 4.1 kilo
[länk]

som ja skrev ovan, bara känna på dem, skillnaden är markant
Kollade du på Youtubeklippet?
Dewalt presterade inte på topp där.

4.7kg med 5.0Ah batteri säger Screwfix.com, https://www.screwfix.com/p/dewalt-d...un/4477d#product_additional_details_container, så skillnaden verkar gå från markant till närmast försumbar...

Här kommer Hikoki NR1890SBRL's vikt.
Hikoki NR1890SBRL spikpistol med 5.0Ah batteri på en våg som visar 4861 gram.
Skapa konto

Med 5.0Ah batteri.

• Gilla
enRödjävel
  • Laddar…
Med 5Ah batteri.
Dewalt verktyg med 5Ah batteri väger 4289 gram på en digital våg.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.