Robert-san01 skrev:
[länk]
Stämmer den tabellen? Jag upplever det som att gauge används i alla möjliga sammanhang och ingenstans har jag sett någon konsekvens i måtten:confused: Här är en förklaring på spik.

Skumt.

Men man kanske inte skall bli så förvånad när det kommer till "icke metriskt" att de har samma enhet men det är olika fysiska mått...

Jag förstår inte hur dom förstår:)

hantverkare1 skrev:
Det är tjockleken på spiken som menas.
Ju lägre siffra desto tjockare spik, konstigt nog.
Numret är baserat på antal dyckert per tum striplängd.
Dvs 18Gauge - 18 spik/tum c:a 1,2mm/st, 16 Gauge 16st/tum c:a 1,6mm, 15Gauge, 15st/tum c:a 1,8mm

Den som kan räkna ser snabbt att det här inte är exakt men det är så det funkar och förklaras i allafall.

Måste man ställa in spiklängd på den här modellen? Jag begriper inte maunalen... :o

-MH- skrev:
Måste man ställa in spiklängd på den här modellen? Jag begriper inte maunalen... :o
Borde det inte räcka att justera slagdjupet, gissar jag. :)

Jo, det verkar som man inte behvöer justera spiklängden på den här modellen. :)

-MH- skrev:
Bara och lägga in dyckert och köra. Har aldrig behövt justera in slagdjupet när jag bytt längd, möjligtvis när jag byter material, men rätt ovanligt även då. När man väl hittat ett bra medium med sin kompressor rullar det på.

Få mindre dyckertpistoler man behöver göra något med spiklängden.

Några av Sencos andra modeller behvöer justeras spiklängd på, det var därför de instruktionerna fanns med i manualen. Detta gäller tex LS och FinishPro 10

Hittar inte min manual, hur funkar djupjusteringen nu igen? Är det bara att snurra på den lilla ratten, eller finns det grövre justering? Har för mig att det fanns...:thinking:

M -MH- skrev:
Hittar inte min manual, hur funkar djupjusteringen nu igen? Är det bara att snurra på den lilla ratten, eller finns det grövre justering? Har för mig att det fanns...:thinking:
Här hittar du manualen:
S200BN Manual
Sidan 63 och framåt börjar den svenska delen, men jag hittar inte en stavelse kring djupjustering i den. :oops:

Ingen skruv framme i nosen, kanske under EZ-clear (snabböppning av nosen för att rensa spiktrassel) armen?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.